Emma-Matilda

Alla inlägg under november 2010

Av Matilda - 2 november 2010 09:15

Hallå Hallå!


Vi är uppe och igång med planerna inför dagen.

Mycket är det som ska hinnas med idag.

Låt se:

  GÅ till Högdalen och köpa klarningsmedel, desinfektion och en jordad kontakt.

(Jag har ju fått med mig en kalasfin lampa som har en ojordad kontakt och vartenda uttag i HELA lägenheten är såklart jordat. Typiskt!)

Rensa svampen som jag inte orkat ta tag i ännu.. Måste hinna med det idag!


Plugga mera kemi


Tvätta, tvätta, tvätta. Det är ett stoort berg i korgen fortfarande, trots att jag körde tre maskiner igår.. Slutsats: Vår tvättkorg är för liten.

Blötlägga kidneybönor och kikärtor och sätta en knäckebrödsdeg, jag har varit sugen på det knäckebrödet länge och nu har jag ju äntligen skaffat en kruskavel! (Viktigaste verktyget till den degen!)
Titta på Gossip Girl, väldigt viktigt.

Slänga ihop nåt med kasslern jag tog fram, nåt med ris och champinjoner idag. Kanske en liten svamprisotto?

Lägga upp mina köksgardiner med fåll-och-fix, icke att förglömma.


Ja, det var väl så gott som allt jag kunde komma på som verkligen behöver göras. Jag måste skriva listor över sådana här saker. Annars glömmer jag. Kan bero på att jag är sjuk snurrig stundtals och mest går omkring med huvudet under armen, men jag är lika gla´för det!


Anyways gott folk, hoppas ni får en fin dag, kanske lika fullspäckad som min.

Ja, ni ser ju hur en fullspäckad dag ser ut i mina ögon.  

Kanske inte mycket att hänga i granen men i Rågsved betyder detta full rulle.

Måste sätta lite fart! Vi har en glöggbryggning som väntar på att få börja jäsa.


Den 5 november 2006 hade en liten, liten Marvin flyttat in på västra vägen 16 hos Per och Matilda. (OBS! Klickar ni på den bilden blir det göörsuddig, bör ses i miniformat för maximal söthet)

Och två år senare, närmare bestämt 1 november 2008, tyckte Per så hääär mycket om katten! 


Kram på er!


   

Av Matilda - 1 november 2010 14:36

Hemma igen.

Ganska gött, faktiskt.

Visst är det toppen att åka neråt landet men det är rätt skönt att vara hemma i Rågsved också. Här kan vi ta saker i vår egen takt, eller jag kan göra det iaf. Men, men, nog om det.


Idag ska jag plugga på, ta en promenad i solen, laga lite mat och så blir det storhandling när pappan i familjen kommer hem.

Det blir dagens höjdpunkt. Fylla kylen, frysen och "skafferiet" efter en veckas frånvaro, hurra! Det är tomt vill jag lova, ekar nästan. Jag/vi köpte inte hem så mycket innan vi for iväg förstår ni.


Nä hörrni, Esther sover och jag måste slänga ett öga på entalpiändringar och endoterma reaktioner.


Bye for now!

Ovido - Quiz & Flashcards