Emma-Matilda

Alla inlägg den 23 november 2010

Av Matilda - 23 november 2010 14:50

14*C har jag i mitt hem just nu - 14 grader!!

Jag fryser så jag håller på att trilla pinn tror jag.  


Fortum håller på och gräver längre ner på gatan och har av okänd anledning GLÖMT sätta upp en lapp i vårt hus som meddelar att de ska stänga av all j*vla värmetillförsel till huset. I övriga hus, ja visst, det är fler än vi alltså, som drabbats av denna kyla sitter ett litet meddelande av typen "vi ska bara stänga av värmen och varmvattnet under dagen! Varma hälsningar från Fortum"   .

(Ja, det står ju inte så ordagrant men det antar jag att ni redan räknat ut)


Och detta fick jag, av en ren slump, veta av en reparatör när jag hämtade

posten. Hade jag inte gjort det under de tre minutrarna som han tog sig tid till att titta på husets värmepanna, ja då hade jag troligen missat detta helt och hållet. Nu vet jag varför det är snorkallt här, det känns lite bättre men kallare lär det bli eftersom det ska vara avstängt till kl 18 ikväll...


Tack, Tack FORTUM för att ni förpestar, förlåt jag menar FÖRFRYSER mmmiin tttisdag. Studiero när man hackar tänder? Nix pix, för er som alltid undrat!


Nu ska jag, bokstavligt talat, dra något varmt över huvudet.

Hej så länge!

Av Matilda - 23 november 2010 09:58

God Morgon!


Hoppas er dag börjat bättre än min. Kl 08.10 ringde klockan och jag masade mig ur sängen, sjuukt trött idag. Kl 08.30 ringer det på dörren (!), vem kan det vara så här dags?

Jo, vår trevliga granne Ingela som undrar om vi har något varmvatten.?

Nej, mycket riktigt det hade vi ju inte. Jag hade förvisso inte hunnit kolla upp det, men jag förmodar att hon hörde när Esther vaknade och vågade ringa på för att fråga.


Ja, varmvatten, okej fine, jag klarar mig utan det ett litet tag. Men nu har det gått 1½ timme och jag har fortfarande inte fått tag på vår fastighetsskötare som BARA har telefontid mellan kl 07-08 på morgonen.

Dessutom så går varmvattnet ut på elementen och finns det inget varmvatten - finns det ingen värme! Kul va, KUL VA!!!?????


*Suck* Nu ska jag skicka ett surt mail också så har jag iaf försökt nå fastighetsskötare Andreas på alla tänkbara sätt.


Hejsvejs!

Ovido - Quiz & Flashcards