Emma-Matilda

Alla inlägg den 11 november 2010

Av Matilda - 11 november 2010 09:30

God Morgon Gott Folk!


Sitter och slurprar på en kopp kaffe och funderar på vad jag ska packa inför helgens trip till Kbg. Det är kalas på lördag och jag vet inte vad jag ska ha på mig, ungefär som vanligt. Ett stort problem. Intressekulbben! Ni antecknar va!!??


Men som lovat tänkte jag visa er ytterligare några dagars aktiviteter, here it comes!

  Vi har varit ute flera dagar i rad och promenerat, Esther och jag. Utan vagnen. Hon går helt otroligt långt och kämpar både i upp- och nerförsbackar. Detta var en solig och fin dag, vi landade på en parkbänk för att diskutera höstvädrets skiftningar.


  Ni vet ju hur jag ÄLSKAR att prova nya saker! Därför blev det rostade kastanjer en söndagskväll. Med smör, citron och havssalt, Mumma!


En dag kom det ett paket med DHL från husmodern.se:
Tada!

    jätteblank!    I förra inlägget visade jag ju er hur mina förutsättningar för bak såg ut. Just det, såg ut. Jag har köpt: bakbord, kavel och en fin, fin, jätteblank degskrapa! Hurraa! Hipp, hipp, HURRA! Jag blev så exalterad att jag var tvungen att sätta en knäckebrödsdeg på en gång!


Ha, ha! Kan ni tänka er att jag bakat bröd det senaste halvåret med en pytteliten barnkavel. Den blir numera Esthers inför kommande pepparkaksbak.   


Nu ska vi ut och gå en sväng.

Fortsättning följer!


Kramar!

Ovido - Quiz & Flashcards