Emma-Matilda

Alla inlägg den 24 november 2010

Av Matilda - 24 november 2010 09:22

God Morgon Kära Vänner!


Det är varmt och sköönt här idag. Ja, så varmt att jag kan sitta i bara t-shirt och tycka att det är behagligt. Kl 18.45 kom vårt varmvatten tillbaka. Då hade jag under se senaste timmarna haft igång ugnen på högsta värme, stekt 50 st köttbullar i både mössa, dubbla tröjor och raggsockar och ändå huttrat som en liten blå.

Så efter middagen tog jag en välbehövlig dusch, tinade upp mig själv och blev till sist på gott humör igen. Bra med det. Men shit vad dagen kändes lång när man bara gick och väntade på värme och varmvatten.

Det fick mig att inse hur både beroende och bortskämd jag är. Och inte vet jag heller hur jag ska ta tillvara på mina nya insikter. Ska fundera på det ett tag.


Hur som haver, imorgon åker vi till Karlsborg för att gå på begravning på fredag. Självklart är det med blandade känslor men jag känner ändå att jag tar det hela med ro. 


Sen är det ju första advent på söndag och eftersom vi kommer hem på den dagen så innebär det att jag tänkte smygstarta lite med adventstid redan nu.

Jag är ju egentligen mer av gamla traditioner och vill spara mig till dagen innan men i år får bli ett undantag. Och som jag älskar att få hänga upp mina julgardiner, stjärnor och ta fram ljusstakarna, det är nog bland det bästa jag vet.


Jag har fullt upp så vi får höras lite senare!

Hej hopp Gott Folk!

  Liten roar sig på egen hand

Ovido - Quiz & Flashcards