Emma-Matilda

Alla inlägg den 17 november 2010

Av Matilda - 17 november 2010 09:27

Hallå hallå!


Det är onsdag och halva veckan har nu passerat. Jag har fått ganska mycket gjort i studieväg och det känns gött. Jag hoppas vara klar innan november är slut med del två av tre i den här kursen. Om jag ligger i ordentligt kanske jag är klar helt och hållet inför vårterminen. Det skulle betyda att jag bara hade två kurser inför våren, historia och samhällskunskap B-kurser.

Men kemin är viktigt att kunna, framförallt att förstå och kunna förklara varför kemiska reaktioner ter sig som de gör osv. Och om den här kursen behöver tid på sig att gro in i min lilla ärthjärna så ska den få det. Jag vill ju avsluta den med goda kemikunskaper! Och jag tycker nog att jag är en bit på väg trots allt.


Anyways, idag ska vi titta på en lägenhet i Orminge. Hoppas, hoppas och håller tummarna för att den faller oss i smaken OCH att vi har TUR. Att hitta en fin lägenhet här i stan är inte helt enkelt och även om man gör det är det alltid någon annan som har längre kötid eller si sådär. Men, hoppas kan man ju göra iaf!

Ikväll kl 18.30 är tiden som gäller.


Nähe, nu ska jag allt klä mig och barnet och gå ut en liten sväng. Jag har små projekt på gång. Lovar att visa er dem lite senare!


Vi hörs senare!

Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards