Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 4 juli 2014

Underway to Göteborg

Av Matilda - 4 juli 2014 08:38


God Morgon,


Ännu en vakt har avslutats och idag gick vi genom Stora Bält under dessa timmar. Jag får mer och mer vana på bryggan. Styrman låter mig köra själv, d.v.s planera och utföra kursändringar, ropa i radion, göra undanmanövrar osv. Mitt självförtroende växer för varje vakt, och den nervositet jag kände förra fredagen inför 4-8-vakten är som bortblåst. Jag utvecklas hela tiden. Och med det ansvar jag fått under veckan så blir jag mer och mer övertygad om att jag kan klara av detta. Det som fattas är egentligen rutin, ju mer och oftare jag får utrymme att utvecklas desto bättre går det - och det får jag verkligen här ombord. Men man får inte drabbas av hybris, det är fortfarande en lång väg att gå.


Nåväl. Ca 16.30 kommer vi till Göteborg, där väntar besättningsbyte (skeppare och matros), lyfta ombord 9 topplock, välkomna 4 man som skall byta topplock, sopor som ska iland, färskvatten som skall fyllas, bunkring och kanske proviant, SMHI ska installera solmätare och stuveriet ska loss och lasta oss. Med andra ord; det kommer bli en hektisk eftermiddag/kväll. Dessutom blir vi sena, Kemiresan blir därmed inställd, så vitt jag vet, och istället går vi raka vägen till Oulu för att komma in i körschemat igen. Det ser ut att bli en intressant sista vecka här ombord!


Men nu måste jag sova en stund, vi hörs snart igen mina vänner.

Puss&Kram

/m 



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards