Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 27 juni 2014

4-8-vakt, 2 weeks to go

Av Matilda - 27 juni 2014 21:52


God Kväll,

 


Två veckor kvar på TransPaper. Var tog tiden vägen? Vi har just lämnat ett grått Göteborg och styr mot Oulu, igen. Var vi inte nyss där?

Jag har bytt vakt idag. Dessutom har vi, idag, bytt besättning till den vakten. Det kommer bli en spännande vecka, jag håller låg profil. Herrarna är nämligen, uttalat, inte särskilt förtjusta i elever. Det fick jag lära mig omgående.

Men det skrämmer mig inte, eller, lite kanske. Nåja, låg profil men inte tillbakadragen. Engagerad men inte för påstridig. Spännande vecka. 

 

Klockan 04:00, troligtvis ganska lagom till Drogden, kliver jag på första bryggvakten med dem. Jag behöver ta igen lite sömn, bilder från besöket i Lübeck får bli lite senare. Nu ska jag koppla in hörlurarna och lyssna på musik jag återupptäckte häromdagen.

Ha en fortsatt skön fredagskväll kära vänner. Och en lika trevlig helg såklart!

 

 

Kram-m

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Skapa flashcards