Emma-Matilda

Alla inlägg den 4 november 2010

Av Matilda - 4 november 2010 08:42

Hej på er.


Igår kväll planerad jag detta inlägg med bilder på mitt knäckbröd som jag bakade, utomhusaktiviteterna vi hade för oss och Pers glögg som nu är satt och väntar på att börja jäsa.

Ja, jag hade planerat. Men efter min mors samtal i morse känner jag att det är av väldigt liten betydelse.

Min morfar gick bort i natt.


Jag vet inte riktigt vad jag vill och inte vill skriva om det.

Det känns ganska tomt.

Han var ju på bättringsvägen, fri från respiratorn och uppe på avdelning.

Det verkade gå åt rätt håll.

Då väntar man sig inte något annat. Inte jag i alla fall.


Men vi tar det med ro, jag gör det. Det är lugnt.

Jag tänker mest på mina nära och kära där hemma. Och på morfar såklart.

Min fina morfar.


Jag vill i denna stund dela med mig av ett mycket fint och betydelsefullt sommarminne.

Något jag är oerhört glad att jag fick med mig.

   

 

Ovido - Quiz & Flashcards