Emma-Matilda

Alla inlägg den 2 november 2010

Av Matilda - 2 november 2010 20:43

Dagens to-do-list, update



GÅ till Högdalen och köpa klarningsmedel, desinfektion och en jordad kontakt.

  Till Högdalen kom jag inte, latheten satte in tror jag. Tog bilen till Coop Extra och köpte kontakt istället och har iaf en lysande lampa. Dock inga glöggtillbehör, det finns inte att få tag på!



Rensa svampen som jag inte orkat ta tag i ännu.. Måste hinna med det idag!

 Kommer ske nu, vi ska titta på Dexter och det är perfekt göra framför TV:n


Plugga mera kemi

Idag har jag varit duktig och avverkat halva kapitlet om kemi och energi, fråga mig om exoterma och endoterma reaktioner, I know that stuff!


Tvätta, tvätta, tvätta. Det är ett stoort berg i korgen...

Den här tummen är dock inte heelt rättvis. Jag har faktiskt tvättat!
Men va fan, jag tror korg-aset krymper! Högen är fortfarande oförändrat stor... Det övergår mitt förstånd.


Blötlägga kidneybönor och kikärtor och sätta en knäckebrödsdeg

It has been done! Imorn har vi både gott, gott, gott bröd OCH bönor och ärstor i mängder! Mumma!!


Titta på Gossip Girl, väldigt viktigt.

Vilket avsnitt, jag säger bara: Vilket avsnitt!!! Oj, oj,oj...


Slänga ihop nåt med kasslern jag tog fram, nåt med ris och champinjoner idag. Kanske en liten svamprisotto?

Ingen svamprisotto. Den krävde vitt vin och vi har en vit månad. Vanligt ris och en kassler i svampsås istället. Men nog så gött ändå!


Lägga upp mina köksgardiner

Mäh! Man kan faktiskt inte hinna med allt på en dag. Vad ska man då ha att göra imorn?!


Nu gott folk ska jag lägga min dotter, göra en kopp te, bereda plats på border framför tv:n och ladda upp med svamprensarkniv och pensel och sen blir det dubbelavsnitt av Dexter. Sanna mina ord, det här blir en bra kväll!


Kram på er!

Av Matilda - 2 november 2010 09:15

Hallå Hallå!


Vi är uppe och igång med planerna inför dagen.

Mycket är det som ska hinnas med idag.

Låt se:

  GÅ till Högdalen och köpa klarningsmedel, desinfektion och en jordad kontakt.

(Jag har ju fått med mig en kalasfin lampa som har en ojordad kontakt och vartenda uttag i HELA lägenheten är såklart jordat. Typiskt!)

Rensa svampen som jag inte orkat ta tag i ännu.. Måste hinna med det idag!


Plugga mera kemi


Tvätta, tvätta, tvätta. Det är ett stoort berg i korgen fortfarande, trots att jag körde tre maskiner igår.. Slutsats: Vår tvättkorg är för liten.

Blötlägga kidneybönor och kikärtor och sätta en knäckebrödsdeg, jag har varit sugen på det knäckebrödet länge och nu har jag ju äntligen skaffat en kruskavel! (Viktigaste verktyget till den degen!)
Titta på Gossip Girl, väldigt viktigt.

Slänga ihop nåt med kasslern jag tog fram, nåt med ris och champinjoner idag. Kanske en liten svamprisotto?

Lägga upp mina köksgardiner med fåll-och-fix, icke att förglömma.


Ja, det var väl så gott som allt jag kunde komma på som verkligen behöver göras. Jag måste skriva listor över sådana här saker. Annars glömmer jag. Kan bero på att jag är sjuk snurrig stundtals och mest går omkring med huvudet under armen, men jag är lika gla´för det!


Anyways gott folk, hoppas ni får en fin dag, kanske lika fullspäckad som min.

Ja, ni ser ju hur en fullspäckad dag ser ut i mina ögon.  

Kanske inte mycket att hänga i granen men i Rågsved betyder detta full rulle.

Måste sätta lite fart! Vi har en glöggbryggning som väntar på att få börja jäsa.


Den 5 november 2006 hade en liten, liten Marvin flyttat in på västra vägen 16 hos Per och Matilda. (OBS! Klickar ni på den bilden blir det göörsuddig, bör ses i miniformat för maximal söthet)

Och två år senare, närmare bestämt 1 november 2008, tyckte Per så hääär mycket om katten! 


Kram på er!


   

Ovido - Quiz & Flashcards