Emma-Matilda

Alla inlägg den 10 november 2010

Av Matilda - 10 november 2010 09:16

Jag har insett att när jag inte uppdaterar regelbundet så blir det väldigt mycket att ta igen för er. Därför fick jag den ypperligt braiga idéen att jag delar upp några dagars händelser i två inlägg. Smaaart Matilda, väldigt smart!   


Så mina vänner, här följer ett par dagars sysselsättning.

          En kruka med jord och en död växta av obestämd art har länge stått på balkongen och stööört mig. Så på årets mest regninga, blåsiga men inte alltför kalla dag bestämde jag mig för att slänga aset och gå upp med krukan på vinden. En gång för alla!! Sen däckade barnet. Och katten.


         Jag bakade knäckebröd på en pyytteliten skärbräda. Sanningen är att efter ett par försök direkt på diskbänken höll jag på att få psykbryt med 329853094863096 svordommar som följd. Jag hade en trubbig stekspade som degskrapa och min nya Älskade kruskavel (den enda egentligt positiva tingesten).
Insåg i stunden att jag borde göra något åt situationen.

Det går att baka på liten yta, uppenbarligen, men det är ta me tusan INTE, verkligen INTE, smidigt. INTE för fem öre. Nej.


    På fredagskvällen hittar pappan på bus. Kan dock inte avgöra i dagsläget om Esther ser speciellt road ut eller ej.. Hmm...?


Ja, ett litet utdrag av några dagars aktiviteter.

Fortsättning följer!


Kram på er!!






Ovido - Quiz & Flashcards