Emma-Matilda

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Matilda - 11 april 2011 08:45

God Morgon!


En tidig morgon här i Nacka, grått och fuktigt. Per har tagit premiärturen på cykel till jobbet idag så vi fick snällt gå upp tidigare än vanligt. Skönt och jobbigt på samma gång. Jag är så sjukt morgontrött, om inte så skulle jag gärna gå upp 07.00 varje dag. Esther sover ju gärna till 8.30 och det skulle ge mig extra studietid, om jag bara orkade vill säga. Men, näe, så är dock inte fallet.


Så är det.

Men vilken SKÖN helg vi har haft, jag uppskattar verkligen varje minut som vi är lediga tillsammans. Vi har varit och hälsat på Anna, David och söta, söta lilla Alice. Vilken liten docka! Esther har pratat om "bebis" och "Alice" sen vi var där, hon blev verkligen förtjust. Kul!!

Vi hade även stora planteringskvällen och har satt grödor så vi inte har någon ledig fönsteryta kvar. Till kattens förtret.

     

     




Igår var det strålande solsken så vi tog bilen till Värmdö på loppisturné, jag hittade äntligen en kupa till min kökslampa. På just den loppisen fanns precis hur mycket som helst, fina grejer och mindre fina grejer. Men vilka priser! Inte riktigt för våra plånböcker men drömma kan man. Mmm...

 

Vid lunch styrde vi kosan till Siggesta gård med ett kort stopp vid Värmdökyrka. Väl på Siggesta åt våffelbuffé, fyndade på ytterligare en loppis och tittade på djuren som bor där. 

                    


En kalasfin helg med andra ord.


Och nu piper det i min telefon!

29 minuter från oss till Sveavägen och Wizzcom på cykel. Nu vet vi det med!


Vi hörs!

Puss o hej!

Ovido - Quiz & Flashcards