Emma-Matilda

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Matilda - 6 april 2011 21:47

Vilken skön dag det har varit.

Vid 11-kvisten tog jag en fika hos E, te och vetelängd från Finntorps konditori. Gott!

Därefter en promenad och det har varit varmt ute idag, när hände det sist? E visade mig en ny promenadväg och det är uppskattat när man är nyinflyttad. Gick in och åt lunch, Esther sov middag och sedan ut igen för parklek. Solen tittade fram och alla föräldralediga pappor hopades vid lekplatsen. Sammanlagt var det nog 7-8 barn i blandade åldrar (1-4) som åkte rutschkanan och nojjiga föräldrar som tittade på alt. åkte med... Ha, ha, kul med lekande pappor vill jag lova! Det saknades verkligen i Rågis.

Kul!!!


Hittade ett Ljuvligt vårtecken!

Tänk så glad man kan bli av blåsippor i backen!

   

Av Matilda - 6 april 2011 09:27

Onsdagsmorgongen har gjort sitt intåg, jag hör fåglarna kvittra och det ser ut att spricka upp och blir en fin dag.

Klockan 11 ska jag träffa min granne E, vi har setts i trappen (vid brevlådan) ett par gånger och nu bestämt oss för att ta en promenad. Hon är också hemma och mammaledig så varför inte slå våra mammapåsar ihop och umgås, lite social skadar inte att vara.

Per uttryckte det: "Har du fått en kompis Matilda!? Naa, va kul!"

Ingen missar väl ironin bakom det citatet.


Hur som haver, det ska bli trevligt.

Man kanske skulle duscha av sig och göra sig lite fräsch och fin, har sunkat omkring i mjukisbyxor i fler dagar. Men sitter man bara och skriver om samhällsrelaterde problem (skolarbete alltså) så är det ingen som bryr sig vad man har för byxor. Eller om man tvättat håret.

Mmm..

 

Nä hörrni.

Vi hörs snart igen!

Ovido - Quiz & Flashcards