Emma-Matilda

Alla inlägg den 5 april 2011

Av Matilda - 5 april 2011 21:27

God Afton!


Jag sitter med en salt sill i munnen och försöker hitta information om utvecklingsskolor om tredje världens utveckling. Inte helt lätt.


Jag skulle ju fixa mina penséer idag men inte fått tummen ur, inte har jag hängt min nya gardiner heller trots att dom lega på köksbordet sen... ja, i lördags?   

    Det behövs eller vad säger ni?

Dom nuvarande är störigt korta!

  Fattas bara jord, hur svårt kan det vara?


  Jag låter dagens middag kompensera min övriga overksamhet.

Riktig mat! Kokt potatis, kokt torsk, ägg/persiljesås och rårivna morötter med äpple.Öj, öj! Det var goa grejer.


Nä, back to work.

Vi hörs!


Puss o kram!

Av Matilda - 5 april 2011 13:54

Det är tisdag och en ganska vanlig sådan. Jag har suttit hela fm och jobbat med skolarbete. Det är riktigt skönt att jobba undan lite, även om det går lite sakta.

Men det får ta sin tid, vi tränar ju på pottan mellan skrivstunderna och sjunger och leker, mysigt värre!


Nä hörrni, tänkte riva av en uppdatering från söndagens aktiviteter. Inser att även de är köksrelaterade, mycket matprat blir det. Men det är trots allt en stor del av min vardag och, tja, det är ju det jag skriver om här.


Here goes:

    Mina kökskompanjoner

"förberedelser"
som resulterade i:

    Sushi!   Gott!

Per var väl mest sushiansvarig, även jag också gjort två rullar.

Vår Asiansunday bjöd även på en nyhet i form av Jamie Olivers (ja, han är min matguru, sa jag inte det?) köttfärscigarrer. Jag vet varför för jag tycker bestämt att det ser ut som vårrullar men det kanske bara är jag..?

    Jättelätt och smidigt att göra med filodeg från frys. Och gott såklart!

 

Och resultatet blev en söndagsmiddag i stora salongen, Esther åt 2 st vårru.. ja menar köttfärscigarrer och tre sushirullar sen va hon pröppmätt och dötrött.

Vi tittade på film när liten lagt sig och njöt av helgens sista timmar.


HejHopp! 

Ovido - Quiz & Flashcards