Emma-Matilda

Alla inlägg under maj 2011

Av Matilda - 31 maj 2011 22:28

God Afton!


Jag har suttit ett par timmar och intensivpluggat historia medan Per har tagit hand om Esther. Han är min klippa! Dagarna springer fram och jag har en del kvar att bli klar med innan terminen är slut. Ni vet att det tyvärr blir bloggen som får lida för det. 

Men jag försöker hinna uppdatera er så gott det går.Det är ganska lugna, likadana dagar som, som sagt, springer förbi.


     Esther, Terroresther, plågar..., förlåt, "busa katten!" som hon själv uttrycker det.

Själv har jag försökt komma igång med lite konditionsträning och har en helt underbar, jaa den är underbar, runda som jag försöker riva av på kvällen när Per kommit hem innan middagen.

Ha, ha, dock lite svårt att dokumentera när man springer...   


   


Och sist men inte minst ett göttigt litet inslag från min och Camillas girls night out

  Irish Coffee, ah, mumma! Nåt jag nästan alltid beställer när jag går ut. Det är så gott! Och så värmer det lite, det va rätt kallt där ett tag.


Nu ska jag återgå till min historia. Kvinnokamp och kvinnolov, härlig kvällsläsning!


Ta hand om er!

Puss och kram


Av Matilda - 30 maj 2011 14:16

Hej på er!


Har precis haft examination i samhällskunskapen.

Det gick bra. Nu har nervositeten släpp och jag skulle, helt ärligt, inga spärrar här, behöva nåt satans starkt. DÖöh!


Ja, ja, 100 poäng till slutbetyget och ett.., är det ok att skriva ut det?

Ja, ja, ett mvg rikare.

Nu ska jag hänga med Dottern.

Det kanske tar udden av stressen.


Hej på en stund!

Av Matilda - 27 maj 2011 11:50

God Middag!


Oj, oj, jag är så tossigt taggad. Ikväll ska jag och Camilla ut på stan.

Japp, har ni hört!?

Den gamla morsan ska ut och göra Stockholm osäkert... Ha ha!   

Inte för att jag kommer röja loss som på yngre dar, nä, nä, men lite ska jag nog svänga på dom lurviga! Åh, det ska bli så kul!!

Bara umgås med en girlfriend för en kväll, det är behövligt.


Vad ska ni göra i helgen kära vänner?


Apropå den lilla incidenten med mannen som hade onda avsikter, det är lugnt nu iaf. Ville bara säga det.

Jag är rätt skraj av mig i vanliga fall, en sån här grej skulle säkert få mig att inte våga gå ut själv på ett tag. Men nu känner jag mer en ilska över att han kränkte mig på det sättet, men jag tänker inte låta mig skrämmas, nej. 

Så är det bara.


Nu ska underbara barnet och jag äta lunch. Det här är en bra fredag, jag känner det i varje liten del av kroppen!

Önskar er alla detsamma!


Under tiden lyssnar jag på Håkan. Eller näe förresten, jag lyssnar inte, eller jo jag gör ju det, men jag skulle, om jag kunde, injicera denna underbara låt i mitt blod. Såå mycket ÄLSKAR jag den!!


Puss o kram!

Av Matilda - 24 maj 2011 19:28

God Kväll!

Sitter i mitt kök och filosoferar för stunden.

Det har varit en dag fylld med saker som inte blir som man tänker sig.

Examinationen blev inte av, min lärare fick förhinder så vi får ta det på måndag istället.

Ellen kunde inte följa med på pw ikväll så jag fick springa själv.

Till råga på det höll jag på att bli påhoppad (!?) vid gångtunneln vid Forum Nacka av en obehaglig typ.

Inte som jag tänkt mig.


Lite skakis fortfarande men mest sur över att min löprunda inte blev fullföljd och det faktum att jag nog inte vågar springa där ensam igen. Inte som jag tänkt mig!!


Ja, ja, jag kom hem hel och hållen så jag är såklart mest glad över det när jag tänker efter. Ikväll ska jag hänga med min lilla familj. Imorgon bitti kl 05.30 åker Per till Paris, om inte aska stoppar flygen..

Måtte denna dags "inte som jag tänkt mig" vara till imorgon...


Vi hörs!

Puss och Kram





Av Matilda - 24 maj 2011 10:58

God Middag!


Jag har examination i samhällskunskapen idag.

Har lite att stå i, hoppas Esther är trött när det är dags.

Lite nervöst men det ska förhoppningsvis gå bra.


Jag återkommer lite senare!


Puss o kram - m

Av Matilda - 17 maj 2011 20:54

God Kväll Gott Folk, Kära Vänner, Nära och Bekantare!


Jag har just ätit en god middag med min lilla familj efter en powerwalk/löprunda med Ellen. Skönt att ha gjort lite nytta för kondisen.


Idag har vi varit på barnvagnskonsert på Kungliga Operan, en 30 minuters föreställning för barn med föräldrar. En jättemysigt tillställning faktiskt! Det bjöds på en nästan-grekisk sallad och lättsam opera med kärlekstema. Godbitar från bl.a Carmen och en och annan välbekant aria. Kvinnan som sjöng berättade såklart varifrån de olika styckena kom ifrån men hennes mick fungerade inte så hon överröstades av alla små barn som var där. Dock hördes hon desto tydligare i sin sång och Esther ropade "BRAAA!" efter varje nummer. Då hade vi svårt att hålla oss för skratt.

         


Vi hade en fin lunchtimma tillsammans iaf, TACK Mats och Carina!  


I lördags var det schlagerkväll som ni vet, jag slängde visst in ett litet inlägg om detta utan att lägga in några bilder så här kommer de.

 

    Sushi, vårrullar och chickendumplings, tack hörrni för en toppenmysig kväll! Och en välförtjänt 3:e plats för Sverige!

Nu ska jag plugga, om jag får...   (Slänger ett öga på Per som går förbi)

Ha, ha, kanske är min tur att ta nattningen ikväll, ja, ja, det gör jag mer än gärna.

Det är mycket man ska hinna med these days!


Ta hand om er och ta hand om varandra!

Puss och kram-m

Av Matilda - 17 maj 2011 14:53

God middag!


Esther sover sent idag och jag måste passa på att jobba som bara den. Det är också därför bloggen blir lidande. Igår regnade det nästintill hela dagen, då gick vi inte ut. Jag satt från morgon till sena kvällen, Per lade Esther och det är toppen när han ger mig tid jag behöver på det viset.


Men håll ut gott folk, det blir snart bättring här.

Bara jag får iväg historieuppgifterna fort, fort, fort!!


Karm

Av Matilda - 14 maj 2011 23:10

Intaget soffläge, vin och chips. Ikväll mår vi bra!

Camilla är här, sushi, chickendumplings och vårrullar har ätits och även en tiramisu.

Pröppmätt och nöjd!


Puss och kram

Ovido - Quiz & Flashcards