Emma-Matilda

Alla inlägg under juni 2011

Av Matilda - 28 juni 2011 17:38

Hej på er!


Jag sitter här framför datorn och har knåpat ihop en artikel om "pandemier genom tiderna", det sista i historia B-kursen. Jag är precis i skrivande stund klar och har skickat iväg arbetet. Bära eller brista. Puh! Lite ångestladdat, har jobbat med den här artikeln ett par veckor tror jag och nu är det iväg..

Ja, ja, det är iaf det sista för sommaren, skriftligt. Nu måste jag bara boka in en betygsdialog innan fredag och sen är jag klar!?

Japp, tre kurser har jag betat av i vår kemi A, Samhällskunskap B och Historia B, 300 poäng till gymnasiebetyget. 


Fan va gött! Sommarlov på riktigt.

Visst, visst, vi är redan i Karlsborg och har semester men nu kan jag släppa allt vad skolarbete heter för flera veckor framåt och bara göra sånt jag känner för.

Ha ha!!! Hurra!


  Hur ska jag fira det här? Hmm... Jag ska passa på att gå ut i skogen och se om Herr Kantarell står uti backen och väntar på mig.


Vi hörs snart igen!


PS: sista dagen på penicillinkuren imorgon. Härligt för mig, sen kan jag utan oro vistas ordentligt i solen utan eventuella, läskiga biverkningar. Weei! Det går bra nu! DS

Av Matilda - 20 juni 2011 15:10

Hejhopp!

Jösses va veckorna springer iväg, på fredag är det midsommarafton (?) och på torsdag åker vi till Karlsborg för sommaren. En månad ska vi vara där (med undantag för en tripp till Norrland) och det ska bli helt underbart. Jag räknar ner dagarna nu.


För ögonblicket kommer jag från doktorn. Nu har även jag fått penicillin, Per hämtade ut sitt i söndags och jag min idag. Vi har fått lunginflammation lagom till semesterstarten, tack för den! Men vi har ingen feber längre och vi är hyfsat pigga ändå, men det är smått olustigt att gå omkring med något som bråkar långt ner i luftrören.

Riktigt orolig blev jag när Per började hosta blod i söndags... 

Men läkaren lät mig veta att det inte var ovanligt, och inte var det heller ovanligt att hostan kunde hänga kvar ett par veckor efter avslutad kur. Och jag som just kommit igång med att träna regelbundet får snällt lov att vänta tills hostan försvunnit.


Nu blir jag snart knas på mig själv, vad är det med sånt man inte får göra, det är så extremt lockande!?

Det ENDA jag tänker på nu är hur GÄRNA jag vill UT OCH SPRINGA, SPRINGA, SPRINGA,SPRINGA!


SPRINGA..


SPRINGA..


Ja, ja, kanske baciller och virus gått upp i hjärnkontoret på mig..

Meeen nu blir vi friska snart och är det sommarnöjen för hela slanten:

sola, bada, spela minigolf, leta sten, äta glass, plocka sommarkantareller, fiska vid bryggan, åka båt, grilla allt som går att grillas, hälsa på Junker Jägare, äta jordgubbar, ha picknick i Bölet, nattbada, bli myggbiten, spela kubb, bränna axlarna, fiska kräftor, äta kräftor, göra en brasa i solnedgången och grilla korv vid, titta på kossor, plocka blommor, åka runt på kråk, cykla, spendera en kväll/natt ute tills det blir ljust, sova i tält, titta på vacker natur, svettas, åka bil utan AC, lyssna på dålig musik (sommarplåga), gå på sommarteater och framförallt njuta av den finaste tiden på året. Med min älskade familj!     

Av Matilda - 12 juni 2011 11:43

den här satans förkylningen ska ge sig!?

Man vaknar, hyfsat pigg, ja, t.o.m bra faktiskt, tar sig an en dags jobb eller liknande, men samma kväll ligger man, vi, Per och jag däckade i soffan med si sådär 38.4 i feber.

Vi hostar ikapp som två tbc-sjuka och även om man inte är totalt golvad så är man matt och orkeslös. Framförallt till kvällen.

Imorgon har vi hållit på såhär i en vecka. *suckar*


Nä hörrni, ursäkta och förlåt för detta gnäll.

Jag är bara så evinnerligt trött på hostande och febrande nu.

Vill ju bara vara frisk och pigg, vara ute och leka, träna och orka med saker som vanligt.

Blä, blä, blä,bläbläblä blä, BLÄ!

Jag Lovar att skriva något mer uppmuntrande så fort jag känner av det i kroppen, ok!

Hoppas Ni håller er friska kära vänner!


  

Puss och kram-m 

Av Matilda - 9 juni 2011 13:28

Hejsansvejsan!


Sitter här, dricker kaffe och läser strunt på Aftonbladet. Esther sover och ska få göra det i ca 20 minnuter till innan vi åker in till stan för att träffa Emma, Pers kusin.

Kul, kul!


Läste på Jessicas blogg om skatteåterbäringen, HÄR, och kastade mig genast in på Nordeas hemsida och blev till min stora överraskning positivt bemött med nya siffror på kontot! HURRA!

Ja, det mesta ska gå till semestern men idag ska jag banne mig titta på ett par nya skor, nåt fint får man passa på att unna sig när vi ändå ska in till stan, två flugor i en smäll så att säga! 


Måste slänga på mig lite kläder nu, tiden springer ifrån mig.

Vi hörs hörrni!


Puss o kram  

Av Matilda - 8 juni 2011 20:16

Hallå där!

Idag har jag varit på fötterna igen, visst, visst, det hostas och har sig men det har ingen dött av!  
Bara mannen som tagit igen sig idag och stannat hemma, men det efter att jag tjatat på honom. Han som aldrig är sjuk heller. Naa, stackars..

  Förpassad in i lek/gästrummet.

Man får ju inte va dum! Kombinerad sjukpappa och liggande lekfarbror. Så är det när man har leksuget småbarn och gamla morsan ska ringa viktiga samtal.


Det är mycket roddande med skola och nya kurser hit och dit nu och Esther blir fullständigt galen när jag pratar i telefon. Är det någon annan som har eller har haft det problemet??

Att barnet goes bananas så fort jag svarar.

Hmm.. ja,ja, som sagt, tur i oturen att pappan legat hemma idag iaf.


Åh, ja just det! Jag bara MÅSTE visa er vårt "nya" köksbord.

    Av två gamla symaskiner blev det nya bordsben till vårt köksbord.

Skivan var det absolut inget fel på men benen var fullständigt slut, gick under inga som helsta omständigheter att laga. Det var bara en tidsfråga innan det hade rasat ihop total. Men, inte längre! Jädrar va stabilt det är, vilket jobb min käre man gjort. Härligt! Och så passar det in på vår stil, grymt nöjda är vi!


Anyways people, nu ska här läggas ett trött men ack så busigt litet barn sen blir det att beta av ytterligare lite historia. Kanske.. Eller så äter vi godis och tittar på Californication (serien) jag dreglar lite varje gång jag ser David Duchovny... 


Vi hörs hörrni!


Puss o kram

Av Matilda - 7 juni 2011 19:49

I ett klent försök tänkte jag leverera ett febrigt inlägg.

Vi är sjuka både Per och jag:

Slemmig hosta - check!

Feber - Check!

Superpigg, understimulerad, småtrotsig 2-åring - CHECK!


Åh, Jag tycker så synd om henne!!

Vädret är kalasfint och jag är bara matt, iprenhög och orkeslös, med andra ord skittråkigt. Tycker Esther iaf.

Ja, ja, nu tar vi kväll och så är det förhoppningsvis en piggare Matilda som slår ett slag för morgondagen!


Puss och Hej Leverpastej!

Av Matilda - 4 juni 2011 10:23

God Middag!


Sitter i godan ro och funderar på hur jag ska lägga upp denna dag.

Det står studier på schemat, precis som igår och dagen innan det. Mitt mål är att få ihop någon vettigt som jag kan skicka in och ta lite helg jag med.

    Ungefär så här har de senaste lediga dagarna sett ut.

Per har hand om Esther, är ute på äventyr, matar ankor, äter glass, badar (i badkaret) och har det gött. Själv sitter jag med historia och avverkar kapitel för kapitel.

Det känns bra, jag får mycket gjort och Per och Esther får fin, fin kvalitetstid. 


Igår kväll blev jag bortskämd med vitt vin och räkor på balkongen och solen gassar som aldrig förr, det är riktigt varma dagar. Perfekt att sitta och läsa i vill jag lova!

    Årets grödor frodas och till och med katten vågar sig ut för att få lite luft.

Det är härligt hörrni!


Nu måste jag sätta lite fart.

Feminism är det som gäller för stunden.


Puss o Hej Leverpastej!



 


Ovido - Quiz & Flashcards