Emma-Matilda

Alla inlägg under juli 2011

Av Matilda - 28 juli 2011 15:22

God Eftermiddag!


Sitter åter igen i mitt föräldrahem efter en veckas semester i Norrland.

Vilken resa! Jag STORTRIVS däruppe, dit styr jag kosan fler gånger.


Tråkigt nog så är uppkopplingen extremt klen här hemma och någon större uppladdning av bilder är inte att tänka på men här är iaf ett litet smakprov. Storslagen natur och renar, det är min Norrlandsbild!


     


Nu ska jag hoppa in i duschen, det vankas grillning i goda vänners sällskap!

Puss och Kram-Matilda

Av Matilda - 18 juli 2011 22:21

God Afton!


Jag har lånat svärmors dator och tänkte riva av ett litet kort inlägg innan vi, tidigt imorgon bitti, sätter oss i bilen och kör norrut. TIll Norrland bär det av, vandring, tältning och en massa äventyr står på vår agenda!


Mina resenerver pirrar och helst av allt vill jag gå och lägga mig nu för att få vakna upp tidigt imorgon, redo att fara!


Tyvärr är det Star Wars på TV:n och jag har helt och hållet fastnat, nördigt värre men sån är jag!


Nä hörrni, ni tappra själar som tittar in här, jag ska inte bli långrandig!


Hoppas ni har en fin sommar där ute!!


Puss och Stora Kramar!!! 

Matilda

Av Matilda - 13 juli 2011 22:37

God Afton!


Vi har tagit några dagar ledigt från byggandet men ungefär såhär har det sett ut när vi hållt på.

   

Himla kul och synnerligen lärorikt att hålla på men ack vilket jobb som krävs!

Det har varit nyttigt att få det perspektivet.


Från det ena till det andra.

På morgnarna har vi, sen vi kom till Kbg, ätit färska jordgubbar till frukost.

Vilken LYX!

Per och jag har turats om att plocka gubbar men Esther har sällskapat oss varje morgon. Vår lilla tuva!

  I pyjamas och stövlar har hon lallat efter och hjälpt till i form av att äta gubbar direkt från landet. (Mor och far har grävt jordvärme så trädgården ser ut som en plogad jordåker.. ja, stövlarna är med andra ord ett nödvändigt ont) 


    Varma sommarkvällar har vi spenderat ute och bara göttat oss. Livet är bra här hörrni!


Nu ska jag krypa upp i soffa och inte göra ett smack. Per är ute och fiskar, ganska skönt att få en stund för sig själv.  


God Afton!

Av Matilda - 12 juli 2011 13:58

Hallå Hallå!

Det är tisdag och strålande sol. Vi ska ut och cykla om en liten stund, men såklart var det hål på slangen så Per har farit iväg för att köpa en ny. Som det dessutom också var hål på. Inte turen på vår sida idag. Men mer om det lite senare.


På strandvägen (Hos svärföräldrarna) har det bott en igelkott under några år. Söt liten sak, men nu i sommar har den blivit väldigt närgången, främst vid middagarna som vi spenderat ute.

Inte så trevligt med en liten kotte som nafsar en i fötterna tyckte vi så han fick åka kattbur till Kråk där han numera bor.


   

  Jag kände att jag gjorde en bra insats när jag gav honom en skjuts ut i det fria, nu slipper han riskera att bli påkörd inne i samhället.

Och så kan han äta maskar och annan riktigt igelkottsmat istället för fetaost, mackaroner eller annat göttigt som fanns att tillgå under barnstolen.

Och vi får ha våra fötter i behåll!


Hej Då Igelkotten!

Av Matilda - 11 juli 2011 19:05

God Afton!


Jag ska inte bli långdragen. Ville bara slänga in lite bilder från Esthers födelsedagsmorgon som vi firade tillsammans. Såklart glömde jag/vi kameran på själva tårtkalaset, typiskt, men här är ett litet smakprov från frukosten.


                   


En bok, en lite te-servis, en spelande potta och en sulky för dockan som hon fick av sin mormor i "för-födelsedagspresent". Hon var på toppenhumör min lilla sockertopp!

2 år och världens finaste tjej!

Mamma Älskar dig Esther!

Av Matilda - 6 juli 2011 21:00

Hejsan svejsan!


Jag är som vanligt sent ute med uppdatering från större händelser, men vad gör det att ta en återblick!

Om än något kort. Eeeller inte..   


                 


Midsommarfirande i Lundsbrunn, va mysigt vi hade det!

Så många som höll ögonen på bustrollet var verkligen toppen och Lilltjejen njöt i fulla drag!


0     Varma dagar hos Esthers Farmor och Farfar, plask i poolen är det som gäller, men inte bad av hela kroppen. Lilla fegisen där..


    Gungan har också kommit fram hos Farfar och Farmor... Pappas mjukis-apa får åka med. Men se inte så sur ut, det är Roligt att gunga!

 

Hoppas ni har fina sommardagar där ute!

  

Puss och kram//Matilda

Av Matilda - 3 juli 2011 23:03

God Afton!


Ni får ursäkta min dåliga uppdatering. Jag har fullt upp om dagarna, sommarrelaterade projekt!

Jag lovar att sätta mig ner en kväll och visa lite bilder från 2-års kalaset och röj/bygg/fixartagen vi sysselsätter oss med hos Nymans.


Tills vidare hoppas jag att ni har en fin, fin sommar!


Soliga Kramar från Åsen!

Ovido - Quiz & Flashcards