Emma-Matilda

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Matilda - 23 januari 2011 18:08


God Afton!

Här sitter jag i soffan och väntar på bättre tider. Eller inte. Jag vet inte.

Maten är på gång, det slamras och fixas i köket och Lillan springer fram och tillbaka. Fullt ös medvetslös är hennes måtto!


Helgen i Rågsved har gått i lugnets tecken.

Anna och David var här igår kväll, vi rev ihop en hembakt pizza och rundade av kvällen med en film. Dinner for Schmucks tror jag visst den hette. Komedirulle som kanske inte var det bästa jag sett, men likväl en behaglig slapplördagsrulle.

Me like.


Min morgon börjar nästan alltid så här, så även denna söndag:

   Katten kommer och lägger sig på mig, Esther vaknar och ska klättra omkring på mig och Per. Då vet man att det är dags att gå upp.

Då är både barn och djur hungriga.

Idag har jag, Per och Esther varit ute och promenerat i Kräppladalen.Vi har tittat på fåglar och idetifierat deras läten med den fina fågelljudsboken Per fick ijulklapp. Esther sprang så hon blev svettig!   








Lagom till vi kom in tittade Anders och Camilla över på en kaffe och när de lämnat oss plockades det fram papper och kriter och sen har vi målat en stund alla tre.

Myspys!   

       


Och här är vi nu. Inte mycket mer att orda om. En lugn helg som är på väg mot sitt slut. Imorn är det måndag och då börjar en ny, spännande vecka!


So long peeps!


(Appropå peeps. Jag blev nyfiken på om peeps var en förkortning av people, en vedertagen förkortning vill säga. Och eftersom jag googlar allt som jag är osäker på så googlade jag även detta.

Peeps är inte people, det är sånna här söta godisfåglar, mashmallow  candies, från USA . Ikväll får ni känna er jämförda med dessa, bara för att ni är så söta allihop!

File:Pink peeps.jpg

Puss o Kram

Ovido - Quiz & Flashcards