Emma-Matilda

Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Matilda - 25 januari 2011 08:25

God Morgon!


Idag sitter jag i soffan och tittar på Nyhetsmorgon. Frukosten är avklarad, Per är på väg till jobbet och det är andra dagen i rad som vi är uppe tidigt. Varför?

Jo, Esther hade på sistone vänt på dygnet, vaknat sent och inte helt oväntat lagt sig alldeles för sent. Vi var helt enkelt tvungna att göra något.


06.30 är därför numera tiden för vår uppgång och vi har bestämt att köra det på prov veckan ut.

Till saken hör att varken Per eller jag är morgonmänniskor så det är en liten kamp att ta sig ur sängen när klockan ringer.

Per är sur i ungefär 45 minuter från det att han pärlar upp sina blå och själv är jag som en zombie innan jag fått mitt kaffe. Jättetrevligt! 

Bara lilla Esther som är vid gott mod trots den tidiga timmen. Tösabiten!


Men... Gårdagen gav omedelbart resultat. Esther la sig kl 20 istället för 21.30-22.00 och det kändes som om vi fick flera timmar för oss själva. Välbehövlig tid!


I övrigt har jag faktiskt inte så mycket att berätta. Dagarna rullar på i stillsam takt. Idag snöar det och då känns motigt att behöva ta sig ut, men förhoppningsvis kommer vi iväg till Willys ikväll så jag behöver inte masa mig ner till ICA iaf. Gött.


Nä hörrni!

Vi får höras imorn istället!


Kramar

Ovido - Quiz & Flashcards