Emma-Matilda

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Matilda - 9 januari 2011 23:06

God Kväll Bloggskrutten!


Nu har vi anlänt och landat i Rågsved, gamla goda förorten. Ja, jag längtade faktiskt hem en smula. Det är alltid skönt att komma till sin egen säng och sitt eget lilla bo när man vait borta i nästan tre veckor (18 dagar för att vara exakt).


Det luktade lite instängt och blommorna slokade en aning eftersom det var ganska varmt här men annars var allt sig likt.

Undrar just varför jag fått för mig att det inte skulle vara det?


Nåväl, nu är nästan alla julklappar upplockade, TV-bänken (vår gamla) är ihopskruvad och väntar på den nya TV:n som bara måste komma snart, och så jag har rivet ner alla julgardiner (dvs de två paren vi hade uppe i de enda två fönstren vi har) och plockat bort ljusstakarna och så gott som alla tomtar och nu är det bara sista delen kvar.

Ja just Den delen som innefattar att hämta lådorna som dessa jultingestar ska stå i, den lådan står på vinden. Den är inte hämtad ännu i skrivande stund. Så just för ögonblicket ser det ut som ett krig dragit fram men vet ni - det struntar jag i nu! Jag har fått en kopp te, Per har hällt upp en skål med godis som vi fått i julklapp och jag ska flytta aktersalongen till soffsektionen, pröppa i mig det sista av julegotter för imorn börjar "det nya livet"!.............EEeeeeller inte.

Men en sundare vardag kan man ju alltid eftersträva, den börjar imorn!


Vi hörs snart igen!


Kramar-m

Ovido - Quiz & Flashcards