Emma-Matilda

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Matilda - 12 januari 2011 09:55

God Förmiddag!


Jag sitter och känner för ögonblicket en snudd av ångest över all snö som just nu dalar ner utanför mitt fönster. Som alltid hoppas jag att när nyårsklockorna klingat så ska snön i en rasande fart smälta bort och våren ska sprida sin värme fortare än kvickt. Naturligtvis händer det aldrig. Det är bara min tysta önskan. Men hur som haver, det var iaf nästan framkomligt med barnvagn igår men det tycks dagens snöfall råda bot på. Det blir till att hålla sig inne och röja iordning på mitt lilla kaos.


Åh, jag kanske skulle berätta för er vad måndagen och tisdagen bjudit på!

Måndag, första riktigt vardagen på några veckor, innebar introduktionsmöte för min del. Jag ska ju läsa ytterligare två kurser, historia B och samhällskunskap B, nu under våren. Jättekul! Jag har beställt böcker som jag bara väntar och väntar på just nu för att kunna komma igång med kurserna. Intromötet innebar en genomgång av Athena som är den nätbaserad plattformen som jag jobbar genom. Nu har jag ju läst hos Hermods i omgångar så det var ett ganska tradigt möte för min del. Men det var obligatoriskt för nya studenter så det var bara att snällt sitta av de 45 minutrarna som avsatts. Under tiden hade Per Esther (mötet började kl 14.00) så han fick vara både lunch- och sovansvarig för den lilla damen. Och han var stolt som en tupp över att hon besökte pappa på jobbet! Så sött!


Igår, tisdag, började vi dagen med vårt allra första BVC-besök i Högdalen. Eftersom Esther är så stor nu så är det ju inte lika täta kontroller längre, men igår var det dags för påssjuka-mässlingen-och-rödahund-vaccinet. I den lilla armen med en jättenål. TUR att Per var med! Han fick ta den smällen med liten i famnen för ni vet ju hur jag är runt nålar och sånt där skräp. Själv stod jag med ryggen vänd mot dem och led med lilla som grät krokodiltårar. Jag är verkligen inte bra på sånt där....


Idag är det iaf onsdag, jag HOPPAS att mina böcker kommer idag så att jag kan komma igång ordentligt. I övrigt blir det storröjning av hemmet och ett antal maskiner som ska köras med det tvättberg som aldrig tycks ta slut.


Jag tänkte bjuda på lite bilder från dagarna som vi haft här hemma. Lillan leker mycket med sina nya klappar, lusläser sina böcker, plockar och fixar med allt möjligt. Jag har fler bilder men jag får nog sprida ut dem lite över några dagar så ni inte får en bildbomb i detta llåånga inlägg.   

  Så här såg det ut när vi fått in allt, jag har inte ens hunnit ta av mig skorna när bilden togs.

  Det första vi packade upp av hennes klappar. Här är skruttan i full färd med att prova sitt nya bakbord och kavel, trött, rödmosig och pyjamasklädd med det gör inget. Hon kan då konsten att kavla iaf! Jättenöjd!


  Så här ser det ut idag. Jag får ta till alla medel för att hålla henne bort från skåpen för herrejisses vad hon röjer annars! Ha, ha!

Det är galet ch lite roligt så samtidigt!


Ja, kära vänner, jag måste fortsätta med att landa här i mitt hem. Vi hörs snart igen!

Karmar-m

Ovido - Quiz & Flashcards