Emma-Matilda

Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Matilda - 14 januari 2011 10:33

Ett år äldre och förhoppningsvis något mer klokare.

Jag hade en jättfin dag igår. Tack för kort, samtal och sms!

Och TACK Anders och Camilla som lagade god middag, med både ett glas rött och efterrätt, och tack för biopresentkortet inklusive barnvakt! Det kommer vi utnyttja snart!   


Det var en mycket bra dag och jag känner mig lyckligt lottad med alla dessa fina människor runt omkring mig, det värmer verkligen!


Ja, så kom mina efterlängtade böcker äntligen! Min tanke är att idag läsa igenom första delen av bägge kurserna. De verkar spännande bägge två. Samhällskunskap och historia går ju lite i varandra och det känns lovade att läsa dem bägge samtidigt. Och så är det ju ämnen som ligger mig lite varmt om hjärtat med, kul kul!

 


Och Esther var så himla snygg hela dagen igår. Ja, jo, nog var det väl jag som klädde henne liite för mig egen skull, men jag tror å det bestämdaste att hon minsann kände på sig att det var en speciell dag igår!

    Förmiddagens klädsel: Röda, tighta jeans med en p.o.p-tröja och röd luvtjöja med små svarta figurer (typ hudar, katter och döskallar). Jättefin var hon!


Till eftermiddagen och aftonen kände hon för att svira om och klä upp sig lite mer, då föll denna utsökta klänning damen i smaken:

          Tillhörande pannband ville dock gärna åka av hela tiden, men va katten gör väl de´! Min lilla sockerkringla!


Och sist men inte minst så bjöd dagen på Esthers favoritgrönsak till lunch:


Jag tror jag låter det tala för sig själv!


Jaha, nähe, men om man skulle läsa lite samälsskunskap, det där med ett år äldre måste ju rimligtvis gå i hand med klokare om jag finlirar lite på det. Eller....?


Puss och Hej Leverpastej!

Ovido - Quiz & Flashcards