Emma-Matilda

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Matilda - 13 januari 2011 09:14

God Morgon Gott Folk!


Oj, jag har så många goda, glada nyheter att berätta!

Jag vet inte var jag ska börja...

Jo, igår tyckte vi det var dags att få något besked om den lägenhet vi sökt och landat på första plats på. Efter några mail och telefonsamtal fick jag detta vidarebefodrat till mig:

 

Ja, det är lite luddigt kanske men vi blev godkända som hyresgäster och 1 mars flyttar vi till Finntorp, Nacka! Hurra!   


Och vad mer igår...?

Jo, Per fick besked om att hans såå efterlängtade TV skickas från Danmark, och den bör nå Rågsved idag eller senast imorgon! Oj, oj, oj!


Och idag är det ju 20:e dag Knut, dagen då Matilda tittade ut. (För 24 års sen men det är det mindre viktigt här..) (och NEJ jag fiskar inte gratulationer så ni behöver inte känna er manade att lämna kommentar på ämnet!        )

Och som min fina man sa: nu kan du ju faktiskt få en 3D-TV i födelsedagspresent! Ha ha! Han är så omtänksam.

Vår gårdag var alltså en mycket givande onsdag, mycket roligt att se fram emot!


Idag är det alltså den 13: januari.

För ett år sedan blev jag uppvaktad med frukost och presenter av Per, Anders och Camilla. Då huserade vi i Nacka och det var hur skönt som helst! Stora delen av den dagen låg jag på en soffa i Nacka och läste Twilight-seriens först bok och blev galet insnöad på vampyrtrenden. (Och lite smygkär i Edward..). Esther var ju så liten så hon sov i två omgångar under dagen, det var tider... (he he..) Den kvällen spenderades sedan barnfri över en GOD bit mat på restaurang och senare Avatar, såklart i 3D, med min Per-älskling. Toppenfina Anders och Camilla höll ställningarna med lilltösen på kvällen och det var verkligen guld värt!


Denna dag började med mysfrukost med lilla familjen. Jag fick ett presetkort på Smycka, en bit på vägen mot en ny ring! HURRA! (Men det får bli en annan historia för er som inte hört den) Afton bjuder på överraskning, enligt Per ska jag vara redo att åka någonstans när han kommer hem från jobbet... Åh, jag är så löjligt nyfiken!

I övrigt ska jag spendera denna snöiga torsdag med min underbara lilla flicka, det är sådan lyx! Och så  hoppas jag innerligt att mina böcker kommer idag, det är min födelsedagspresent till mig själv i sådana fall!

Åh, en lätt nördvarning på att längta efter skollitteratur va?!


Nä hörrni.

Nu måste jag nog avrunda det här inlägget med ett par bilder på kråkan och några julklappar som jag lovat.

Hon är så himla rolig!

  Dockan får åka vagnen!

  Och när man blir trött i benen så kanske man kan få åka med?


Och så vill jag ju visa er:

  Hit ska vi flytta! Ååhh, vi kommer få badkar nu också!!

Ovido - Quiz & Flashcards