Emma-Matilda

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Matilda - 18 januari 2011 13:43

    Det är ett as! TV:n alltså.


Transportkillen undrade om jag funderat ut hur jag skulle förflytta paketet från parkeringen in i lägenheten. Eeh.. Ja, näe, det hade jag ju inte riktigt tänkt på..
Han lät mig då veta att jag minsann hade fått bära in den själv om han hade haft bråttom. TUR för mig att han hade en stund över och hjälpte mig upp med paketen som hade en sammanlagd vikt på nätta 70 kg. Tur att han var såå snäll!

     

Nu har jag lyckats släpat in den i vardagsrummet så att jag kan bruka min toalett. Esther tyckte bollen på lådan var ganska spännande.


Ikväll vet jag nog vad som väntar om jag känner Perfisen rätt!


Puss o Kram

Av Matilda - 18 januari 2011 08:59

Hej på er!


Jag hann inte riktigt med att slänga upp bilder igår ef.

Tiden springer som bekant ifrån mig. Jisses!

Men, men nu kör vi.


      I fredags målade skrutt och jag med fingerfärg. Mycket uppskattat! Jag slog huvudet på spiken och hällde upp den i små aluminiumformar och då kunde hon kladda bäst hon ville.

Jag med.   


    Lördagen innebar sovmorgon. Ganska låg aktivitet under dagen i övrigt.

Men när lördagskvällen inleddes av en Bouillabaise, gott vitt vin, trevligt sällskap med Anders och Camilla och Monopolet kom fram då var dagen fulländad!

(Jag behöver knappast säga att jag vann va? Ha ha!)


Söndagen vigdes åt en jättestor loppis i Vårberga och därefter en tur till IKEA. På IKEA åt vi söndagslunch - köttbullar a´la IKEA. En fin, fin dag och en toppenhelg på det hela taget! Dock inget loppisfynd, men sjuuukt mycket prylar! Och ganska många illaluktande karlar... 


Anyways!

Igår gjorde vi en jätteladdning med köttfärs/vitkål/nudeltypwookröra. Stollegött!

Och perfekt lunch till en tisdag  som denna!

   


Just nu lyssnar jag på morgonpasset, skrattar som en dåre eftersom Anders Jansson (Hipp, Hipp och Starke Man) är där. Hysteriskt rolig och en perfekt start på dagen.

Esther leker, hon är nog rätt nöjd hon med.

  Och så har jag visat att hennes magnetdinosaurier går att sätta på kylskåpet. Vilken förtjusning!    


Vi hörs snart igen!

Puss o Kram-m 

Ovido - Quiz & Flashcards