Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Det där med TV och lägenhetskontrakt

Av Matilda - 19 januari 2011 19:33

Goder Afton mina kära vänner!


Idag har jag inte hunnit skriva något förmiddagsinlägg eftersom vi hade ett bokat möte kl 12.00

Eller möte och möte. Vi ville ha vår nuvarande hyresvärds namnteckning till vårt uppsagda kontrakt, så idag var dagen för den aktiviteten.

Jag kände att det mail han skickade inte kändes helt seriöst som uppsägning av hyreskontraktet. Särskilt inte utan hans namnteckning.

Så här löd mailet


"Härmed bekräftas din uppsägning. Uppsägningstiden löper tom 2011-03-31. Under tiden fram tills dess så kommer vi att behöva besiktiga lägenheten samt visa den för spekulanter.
 
MVH
Magnus Carlson"

Okej.. Så detta är min uppsägning av lägenheten jag bor i. Mmm... kanske ni förstår att jag ryggade tillbaka och gärna ville träffa denna karl personligen, och få hans namnteckning. Ja, jag kanske är överdrivet nojjig, men jag vill ha min rygg fri och slippa eventuella, framtida bekymmer som ett eventuellt litet mail kan åstadkomma.

Ja, ja nog om det. Nu är lägenheten uppsagd och, som Per och jag sa till varandra när vi gick därifrån: 1:a mars slipper vi Rövsvedan! Hå, hå!   


Anyways, gott folk.

På allmän begäran kommer här de första, exklusiva, ganska klena, men ändock exklusiva bilderna på 3D-TV-aset som nu belägrar vårt rum.

           

Ja, det är ju INTE lätt att med en mobilkamera fånga de 52-tum som denna TV består utav.

Men, den är typ 2 cm bred, har tillhörande nördglasögon och en SYNNERLIGEN lycklig ägare som är alldeles till sig. Med all rätt, han har faktiskt väntat LÄNGE.

Inom kort ska vi tillsammans nörda ner oss i 3D-träsket framför Avatar och jag tror allvarligt att Per går igång lite på den filmen... (Undrar om jag avslöjar för mycket nu?) Men jag får nog lov och hålla med om att den är sjukligt snyggt gjord och fantastiskt bra.

Och så här snygg är man alltså när man tittar på TV år 2011:

 


Åh, jag har ju mer att berätta men jag får nog lov att hålla mig lite till tåls. Det blir så lååånga inlägg annars. Håll till godo och kika in här snart igen vett ja!


Kyss o Klem så dom säger i Norge!

-M

 
 
Ingen bild

Anders

20 januari 2011 00:23

Inte så fet tycker jag.
Kommer i morgon!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards