Emma-Matilda

Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Matilda - 28 maj 2010 09:40

God Förmiddag!


Det är åter fredag och sista helgen i maj månad.

Herregud, det är inte klokt va dagarna går fort!


I min famn sitter en liten tjej som inte vet vad hon vill riktigt. Gnäller, skrattar, säger mamamamam och vi gärna pilla på tangenterna.

Jag ska därför fatta mig kort.


Tänkte berätta om Esthers musikaliska sinne, det som kommit fram jättemycket på ett par veckor.

Vi sjunger och spelar mycket musik och favoriten just nu är "bäbä vita lamm", men även denna lilla rosa flodhäst som Esther fick av mormor sist vi var hemma.


Tyvärr filmar jag med min telefon och det blir inte jättebra kvalité men ni ser ju armflaxet som är lillans nya dans. Det har vi, Per och jag, mycket roligt åt.


Nu måste jag lägga barnet för hon börjar bli trötter tror jag bestämt. Själv ska jag fortsätta med min kemi jag påbörjat. En skön förmiddag med intermolekylära krafter, jonbindningar och permanenta dipoler.


Hm.. Varför blev ovanstående stycke annorlunda än tidigare text.. ? Kolla punkten vid dipoler liksom...? Varför på det viset?

Jag ogillar när saker lever sitt eget liv på detta vis...

ja, ja! Hej på er och trevlig fredag!

Ovido - Quiz & Flashcards