Emma-Matilda

Alla inlägg under juni 2010

Av Matilda - 17 juni 2010 14:20

Hej Vänner!


Idag är livet uppåt igen, det vänder fort. Det är bra!

Solen skiner och det är över 20 grader varmt ute.Hurra för värmen! Som man har längtat efter den. Hittills har jag putsat det andra av våra två fönster, plockat med tvätten, pluggat ordentligt medan Esther sov, slängt ihop en osedvanligt god luch till mig själv (jag som annars kanske bara käkar ett ägg eller en macka) och nu ska vi väl ta oss ut en sväng och gunga lite.

En helt vanlig dag med andra ord, en bra sådan dessutom.


Jag har ställt ut nästa alla våra växter på balkongen och, som Per sa, det råder klorofyllkalas för fulla muggar och det gläder mig att se. Ja, att växterna trivs och blommar upp igen allts...

Åh, gudars vilket fullständigt ointressant inlägg detta blev!!

Ursäkta mig vänner.

Det händer liksom inte så mycket som ni förstår. Men i morgon, i morgon blir det annat.

Oj,oj... Då ska vi fira! Men det tänker jag inte avslöja mer om förrän om ett par dar eller så!


Under tiden jag fixar och donar lyssnar jag på den här, åh,den gör mig så himla glad!


Hej så länge!!

Av Matilda - 16 juni 2010 13:16

God middag Mina vänner.


Idag är jag trött, ganska trött på det mesta. Lite sur och putt, irriterad och tjurig. Olikt mig, men man har sina ups and downs. Heter det så förresten?


Jag har sanerat mitt kök, dvs putsat fönster, skrubbat (som en liten idiot) på köksluckor, handtorkar golvlister, dammsugit och våttorkat golvet. Det finns få saker som är så häliga som doften av rent hem. I alla fall enligt min mening.

Har man dessutom en walking baby med konstant smutsiga små händer (vilket är ett litet under i sig), som är ÖVERALLT så blir det smutsigt här och där.


Ha, ha, ha, i skrivande stund försöker dessutom småfåglarna ta sig in i mitt hem, de flyger in i fönstren gång på gång. Inte så att de skadar sig alltså utan bara dunkar lätt på rutan. Är det ett tecken på rena fönster då?


För övrigt så matar vi ju de små flygande djuren, men nu har de mindre fåglarna fått konkurrens av en hackspett. Denne vill ha allt för sig själv och jagar bort de som kommer för nära. Naturligtvis är det grymt svårt att ta en mobilbild men ni får hålla till godo med dessa!

    Ja, så roligt har jag det just nu. Bortsett från barnet är denna pippi min underhållning. Blah!


Nä hörrni, jag ska inte tråka ut er med mitt bad mood.

Barnet somnade Precis på golvet på det röd/blommiga täcket, det är hennes favoritmysplats. Jag antar att jag får bita tag i lite kemi när tillfället ges.


Jag ska försöka uppdatera lite oftare, jag lovar. Och så återkommer jag med lite bättre humör next time!


Vi hörs!!


KRAM, KRAM

Av Matilda - 10 juni 2010 19:06

God Afton!

Esther och jag är själva hemma i Rågis igen.

Idag har vi bara tagit det lugnt och inte gjort alltför mycket, det gamla vanliga rättare sagt. (Pluggat och promenerat vill säga.)


Vi har nu blivit med bil och jag har haft fullt med funderingar på eventuella utflyktsmål och större matvarubutiker som man kan besöka. Det bästa med bil är ju att man kan ta sig runt hur man vill och storhandla utan att knäcka både den stackars vagnen och ryggen.

Toppen, toppen!


Lillan far omrking här som ett litet yrväder men snart blir det nog sängen för henne. Humöret är inte på topp precis.. Vi får höras lite senare!


Hej på er!

Av Matilda - 1 juni 2010 22:03

....Att få tummen ur och göra något vettigt när det verkligen behövs!?


Jag sitter bara och slöar framför datorn, Per jobbar med hemsida, barnet sover, katten sover och ja, jag har ganska tråkigt.


Ni vet ju att jag fyller mina dagar med plugg, plugg, plugg och när kvällen kommer orkar lilla hjärnan inte ta in mer. Det är egentligen nu jag exempelvis har tid att packa min väska (jag åker till kbg kl 07.14 imorn bitti), tömma kattens låda (eftersom Per inte gör det, don't ask why!), hänga tvätten i maskinen som blev klar för nån halvtimme sen eller förbereda barnets 103464564565 saker inför helgens bestyr. Åh, Matilda! Ta dig i kragen!


Nä vet ni vad, jag ska skriva en lista på vad som behöver fixas.

Jag är jävligt bra på listor ska ni veta, oj, oj, oj.

Sen kastar jag in handduken, flyttar rumpen till soffan istället, river av en kopp te och ett avsnitt av True Blood tror jag. Det blir tidig morgon imorgon, klockan 04.30 eller nåt sånt. (Måste åka från Rågis kl 06.30 *puh*)


Lite bilder från denna tisdag den 1 juni.


    Lilla apan har börjat ta sig fram över "hindren" som strategiskt placerat ut. De står där när jag måste vara i köket och fixa, påminn mig om att jag nu måste hitta ny lösning på detta...


    Blå tallrik: Esther-lunch
Vit tallrik: Matildas lunch (jag har haft tumm-problem hela dagen som ni ser.)


Men så hände något festlig efter lunchen som fick mig på lite gott humör:

  Av egen maskin somnade kråkan på golvet, jag var mållös en stund och kunde inte göra annat än att titta på lillungen. Men 15 min senare började jag plugga och fick massvis avklarat.


Eftermiddagen lunkade sedan på, pluggade, var ute en sväng, gick in och lekte och vips:

  Jag trodde att första luren var en slump men skåda barnet! Hon gjorde samma sak en gång till, samma pose och jag var ju såklart tvungen att dokumentera. Kul, kul. (Ha, ha, roligaste prylen idag var pappans sko.. inte undra på att jag tycker att saker får fötter nu för tiden!)


Nä  hörrni, trevlig tisdag och så säger vi officiellt välkommen till sommaren idag va!?

Kramar



Ovido - Quiz & Flashcards