Emma-Matilda

Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Matilda - 24 maj 2010 21:08

Som ni märker så blir det väldigt lite tid till att blogga numera.

Esther har nästan slutat sova middag på eftermiddagarna, den lilla luren mellan 16-17-tiden inträffar inte alls ofta.

Det innebär mindre studietid för mig så när tillfälle för det ges lägger jag fullt fokus istället. Därför blir bloggen lidande, så är det.

Men, men jag får göra lite längre inlägg emellanåt istället, som nu.

Det händer mycket om och kring oss, vi träffar goda vänner, är ute och promenerar i det fina vädret (som hållit i sig länge - hääärligt!), lagar mycket mat, bakar bröd och leker, leker, leker hela dagarna i ända.



Men det lilla som känns roligt att berätta för er kommer iaf här i en sammanfattning i text och bild:

  • Torsdag 20 maj
    Tidig morgon med buss till Vaxholm för att titta på en lägenhet. Jag hade höga förväntningar och blev, ursäkta uttrycket, skit-besviken!
    Den var sunkig, luktade soprum, saknade frys och var allmänt gammal och ofräsch, så vi drog därifrån fortast möjligt.
    Hit hör att resan från Rågis till Vaxholm kanske tog 1½ timme, vi såg lägenheten i högst 45 sekunder, och sen 1½ timmes resa tillbaka igen. Jag tyckte så synd om lillan i vagnen som inte fick komma upp och titta sig omkring, så jag köpte en present till henne när vi kom till Rågsved.
       
    En stor röd boll! Som hon tröttnade på efter 1 minut, men det var det värt!

    Men besvikelsen över lägenheten på Vaxholm vände framåt kvällen. Under några snabba ryck bestämde vi korvgrillning med Anders och Camilla och ytterligare en lägenhetsvisning på Tyresö. Så jag, Esther och Per blev upplockade, vi drog ut till Tyresö allihopa och tittade på en jättefin 3:a (som vi nu hoppas att vi får, den var kanon) och grillade sen korv i solnedgången på en fin strand. En inte helt dålig dag med andra ord!

  • Fredagen 21maj
    Det bjöds på sol, sol, sol och det var så varmt så vi hängde på balkongen nästan hela dagen katten, barnet och jag.
       
    Esther sprang ut och in och hade jättemysigt, lekte för sig själv som aldrig förr. Jag kunde därför sitta och läsa medan katten spanade på fåglar.
         Efter en skön, välbehövlig lunchtupplur vaknade min lilla tös åter på ett strålande humör och hela fredagen gick i sann glädjeanda.

    Lördagen bjöd på sol i överdos, en tur till stan och Anders på middag, Mycket trevligt.
    Söndagen slog bakut efter ihållande sol och blev därför en skrotardag med supderdåligt väder, film och mysbrallor hela dagen lång.

    Idag, måndag, tittade solen fram igen. Värmen inte är lika ihärdig men va gör det!
    Jag fick veta att min geografikurs resulterat i ett MVG, vilket var ett trevligt besked att börja veckan med och Per kom hem lite tidigare från jobbet så hann till Lidl och storhandlade billiga grönsaker.

    Ja, det blev en ganska lång sammanfattning men som sagt, ni får stå ut med det.
    Jag är på osedvanligt bra måndagshumör och har nynnat runt på Lingonben (av Povel Ramel) hela dagen. Den faller sig på när jag är glad av någon anledning. Så, nu ska jag nynna mig in till min soffan och kramas med min karl.
  • God Afton på Er!!  
Ovido - Quiz & Flashcards