Emma-Matilda

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Matilda - 17 maj 2010 21:00

Jag sitter just för ögonblicket i mitt tysta kök och lyssnar till väggklockand tickanden. Per lägger Esther för natten och jag planerar inför morgondagen. 

Vi ska få middagsgäster i form av Pers farfar och eventuellt hans kvinnliga sällskap. (Om man kan man kalla henne så.) Jag slänger ihop något enkelt och gott - typ ugnsstekt lax med citrorisotto och en galen sallad och kladdkaksmuffins som desert. Lite vitt vin och kvällen är en hit. (I hope!)


Oj, nu har barnet somnat. Det gick snabbt, dags att inta soffläge, en stooor  kopp te och lite Son of Anarchy. (Vi har börjat följa den. Kanske inte en serie heeelt i min smak (den är ganska brutal, jag får lite mardrömmar - töntig som jag är) men Per gillar den och då gör jag honom sällis.)


Ja, förlåt för sporadiskt bloggande, jag lovar att skärpa mig!

Vi hörs hörrni!


Kramar

Av Matilda - 17 maj 2010 06:47

God Förmiddag!


En lång och mycket trevlig helg har passerat, god mat, gott sällskap och fint väder har den kantats av. Men, det kan vi ta lite senare.

Jag tänkte fatta mig lite kort så här på morgonkvisten, Per är på SF-bio vid Hötorget och ska rigga upp projektorer för visning av en reklamfilm som de gjort.

06.30 var han tvungen att infinna sig, vilket resulterat i att vi gick upp 05.15 imorse. Jag tänkte passa på att plugga innan Esther vaknade men tji fick jag när hon pärlade upp sina blå lagom till klockan 06. Så nu har hon och jag ätit frukost, klockan är inte ens sju och jag undrar hur den här dagen kommer te sig.

Hon är dö-pigg nu så kanske det blir en tidig kväll istället?


Vi får se..


Trevlig måndag till er!

Så hörs vi lite senare.

Ovido - Quiz & Flashcards