Emma-Matilda

Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Matilda - 14 maj 2010 09:10

God Morgon!


Sitter och filosoferar över en kopp kaffe vid mitt köksbord. Lillan har somnat i min famn så jag tänkte passa på att skriva några rader.

Esther är förresten pigg och frisk igen, hon va ju så snorig men det är mycket bättre nu.


Igår va Per ledig och då passsade jag på att plugga som hejsansvejsan.

Han och Esther tog själva en lågpromenad till Bandängen och tittade på djur typ grisar, getter, kaniner med mera och när de kom tillbaka överraskade han mig med kaffe och kaka på balkongen, mycket uppskattat vill jag lova!

I gengäld slängde jag ihop lite indiskt som lovat och det är så himla kul att prova på rätter som man inte gjort förut.

Det gick hem helt och hållet och var mycket gott.


Temamiddagar blir det mer av hos oss framöver tror jag.

 

Jag bakade några naanbröd, marinerade kyckling i en hemmagjord tikka masala-kryddad marinad och grillade den i ugnen. (Har aldrig gjort det förut, grillat i ugnen alltså. Det va lite spännande att se vad man kunde åstadkomma.)

Vad mer.. ?

Jo, jag gjorde garam masala-kryddad blomkål (svärmor brukar göra något liknande och det är så galet gott!), jag hade kokat kikärtor en dag innan och slängde ihop en hummus på dem. (Kanske inte så typiskt indiskt med likväl så gött.) Lite ris och en mild yoghurt och middagen var komplett. 

Ja, Esther fick sin sedvanliga leverpastejsmörgås - jätteindisk, verkligen! (Inte)


Idag har vi än så länge inga större planer. Per jobbar och jag ska väl bita tag i sista geografikapitlet.


Vi hörs mina vänner. Hoppas ni får en skön helg med fint väder!

Kram på er!



Ovido - Quiz & Flashcards