Emma-Matilda

Alla inlägg den 20 mars 2010

Av Matilda - 20 mars 2010 19:49

God Afton mina Vänner!


Ville bara hälsa er en trevlig kväll!

Dagen har varit strålande av sol och värme och just i detta nu står det mat på spisen, jag gör barnmatsstorkok i form av dillkött och kalops. Lax till oss "vuxna" står i ugnen, vi äter det ofta nu för tiden.

Vitt vin i glasen och Pers pilaffris puttrar i godan ro.


Hoppas ni får en trevlig kväll som sagt och en fortsatt skön helg!


Varma Kramar från oss till er som kikar in här.

 

Av Matilda - 20 mars 2010 11:37

God Middag min vänner!


Jag har satt mig en liten stund framför datorn för att söka lite svar på hur jag ska förfara med min vildvuxna Gullranka. Den har blivit så stor och svårhanterlig så jag måste försöka klippa ner den, om det går vill säga.?


Nåväl, igår blev jag till sist klar med religionskunskapen. En sten lättade från mitt hjärta när jag mailade iväg arbetet och det känns verkligen jätteskönt. Nu börjar nästa kurs i geografi.

Jag tycket det var värt att fira gårdagen så vi slog på stort med en helstekt fläskfilé, hemagjorda klyftpotatisar och ett riktigt gott vin till. Inte för att jag är någon stor vinsmakare men detta vin var faktiskt väldigt gott till maten, Coronas hette det visst. (Tempranillodruva för den som undrar).


Jo, så spelade vi ett par omgångar med Yatzy och jag vann tack vare att jag i ett slag slog:

 

Ja, ja, jag låter bilden tala för sig själv. Per var grön, ja just det -grön av avund.


Idag ska vi bege oss ut på nya äventyr i solens sken!

Jag och min fina lilla familj!!


Hejsvejs!

Ovido - Quiz & Flashcards