Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

Dag 3: En låt du förknippar med att dansa tryckare.

Av Matilda - 1 mars 2012 08:01



GOOOD MOORGON KÄÄRA VÄÄNNER!


Japp, idag känner jag mig synnerligen pigg och har hur mycket ork som helst igen.

Satan va gött om jag får säga det själv! Lite mindre snorig, lite mindre hostig, ingen feber och ingen morgontrötthet, jag som vanligtvis påminner om en zombie vid 07 när klockan ringer- men inte idag!


Jag har lite skolarbete, som vanligt, att ta itu med under dagen och ordar därför inte mer om det utan berättar på stuts för er om dagen låt.


En sån där låt som jag förknippar med att dansa tryckare, ja, det fanns återigen en uppsjö att välja bland.
Ett par andra som gör musikutmaningen, vars bloggar jag kikat in på, har nämnt Lady in red med Chris DeBurgh och det är ju en ordentlig klassiker för ändamålet. Men inte mitt självklara val.

Nej, så här resonerade jag.
Den 16 januari 1998 hade filmen Titanic Sverigepremiär, då hade jag precis fyllt 11 år och gick i 4:e klass (tror jag, rätta mig om jag har fel nu!)

Under året i 4:e klass blev jag kär för första gången, kysste en pojke för första gången, på riktigt, och så såg jag den ovan nämnda filmen och tyckte att den var det bästa jag någonsin sett.

Filmens ledmotiv TOK-SPELADES på på våra högstadiediscon och var den givna låten när det gällde att dansa tryckare, och om jag inte missminner mig så vann jag en dans med min dåvarande "kärlek", hahahahaha!

Vilka tider!! 


Ja, det var en liten historia.

Idag skulle jag nog hellre dansa till något annat, mindre... Hollywoodifierat och betydligt mindre panflöjt (eller vad det är), men det är ju med facit i hand som jag kan säga det nu.  


Håll till godo, Celine Dion med My heart will go on


Vi hörs hörrni!


Puss-m

 
 
Liw - mamma till två inom 16 månader

Liw - mamma till två inom 16 månader

1 mars 2012 10:30

Jag förknippar den där låten med min högstadietid. Hade klasskompisar som såg Titanic 15 gånger på bio. Helt galet!
kram

http://liwetochvardagen.se

Matilda

1 mars 2012 10:31

Haha! Ja, jag såg den nog på bio sisådär 5 ggr.. Helt galet var det, det håller jag med om! Jeez!
Kram

 
Ingen bild

mor

1 mars 2012 12:16

De som var mest rödgråtna efter alla biobesök var du och Natalie....
Vilka tider!!! Kram mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards