Emma-Matilda

Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Matilda - 2 mars 2012 08:16



God Morgon Kära Vänner!


Det är fredag och som ni säkerligen vet vid det här laget så har jag korat detta till veckans allra bästa dag.
Over all alltså, inte bara den här veckan, alla fredagar är bara jävligt bra dagar helt enkelt.
Ursäkta svordomen.


Ikväll lutar det åt sushi, det är så sablans gött. Förhållandevis lätt att slänga ihop också en vanlig fredagskväll när man vill göra något lite extra. Mmm, så får det bli.


Till dagens låt då, det står på listan "låt du sjunger i duschen", men jag har noterat att dag 20 innehåller samma tema.
Samma tema två gånger går inte för sig. Nepp!
Därför har jag slängt in ett eget tema för dagen, en låt som får mig att tänka på en vän.

Ganska klurigt eftersom min vän är förknippad med en uppsjö av låtar.

Vännen jag tänker på är min fina Natalie, och eftersom vi hängt ihop sedan Jesus gick i kortbyxor så har vi delat både en och annan låt genom tiderna.

Natalie är grymt musikalisk och har verkligen öra för, i mitt tycke, både ruggit, sjukt bra och ibland mycket mindre bra (du vet nog vad jag menar) musik.

Just den här låten som jag tänker på idag var det hon som introducerade för mig och fastän det var flera år sedan, minns inte exakt hur många, så är den fortfarande lika fantastiskt bra.


Det är Mary J Blige och U2 med One.

Och jag minns särskilt att Natalie påpekade att jag skulle lyssna på Bono 35-36 sekunder in i låten, det ögonblicket gav mig gåshud. Det är sällan musik berör mig på det sättet.
 
Den är fortfarande en av mina absoluta favoritlåtar.


Men nu ska jag gå ut i solen med dotter, njuta av att det är fredag och så får jag passa på att önska er alla en riktigt, riktigt skön helg!

PUSS OCH KRAM!!

/Matilda

Ovido - Quiz & Flashcards