Emma-Matilda

Alla inlägg den 22 mars 2012

Av Matilda - 22 mars 2012 19:44

Go' Kväll!


Sitter här i min kökssoffa och orkar inte gör ett dugg.

Per lägger Esther och lugnet verkar lägga sig även här på Tallidsvägen. En ganska hektisk torsdag har det varit för både Per och mig, han på jobbet och jag här hemma. Men, men, det ska bli skönt att göra en kopp te och bara landa i soffan en liten stund innan sängen kallar. 


Idag har jag haft den slutliga examinationen i mattekursen (B-kursen), det blir mycket tjat om den där matten men den upptar, som ni märkt, en väldigt stor del av min vardag.

Det gick i alla fall väldigt bra, långt bättre än jag vågat hoppas på.

Jag ogillar egentligen att prata om betyg hit och dit men i det här fallet är jag ändå lite stolt över mig själv, jag lyckades åstadkomma ett MVG trots att matematik inte alls är min starka sida. Men så har den ju tagit sin tid, och jag har också valt att ge den mycket tid vilket gett resultat. Därav lättnadens suck. Så är det.


Lite musik så här på kvällskvisten, dvs. dag 8: Låt du förknippar med gymnastik lektionerna.

Nu minns jag inte alls någon musik från gymnastiklektionerna under skoltiden, däremot minns jag en låt från kvällsgympan jag gick på under en period.

Redan då tyckte jag det var fascinerande att instruktören letat fram gammal skåpmat. Det är verkligen inte något jag tycker är särskilt bra men till boxningsmomentet under den där svettiga onsdagstimmen funkade den uppenbarligen.

Supernatural med Rock U


Lite som klistrigt tuggummi i örat när jag hör det nu, no good.


Nähe, te och soffa, byter träsoffan mot mjuksoffan och så hörs vi en annan dag!


Puss och Kram

/Matilda







Ovido - Quiz & Flashcards