Emma-Matilda

Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Matilda - 16 mars 2012 08:09

God Morgon!


Det är fredag och ännu en vecka går mot sitt slut, jag fattar inte att dagarna kan trilla iväg i sån rasande fart!

Idag åker vi ner till Kbg igen för att hämta vår Gullunge, jag längtar som en galning samtidigt som jag vet att det varit en välbehövlig vecka för både mig och henne.

Provet igår, ja, det är inte så mycket att orda om förrän jag får resultatet. I mitt tycke kunde det gått bättre, jag kände mig inte helt färdigförberedd inför det. Men, men, nu är det gjort. Dags att blicka framåt.


Jag tänkte fortsätt på musikutmaningens 5:e dag idag, det blir liksom mina 30 dagar av musik utspridda på fler än 30 dagar. Just för att jag inte hinner blogga varje dag, så får det bli!


Dag 5: Vaggsång du minns.

Jag minns inte att det sjöngs så många vaggvisor hemma hos mig förutom "Trollmor".
Själv är jags väldigt förtjust i "Videvisan" och det händer att jag sjunger den om kvällarna för Esther.

Tråkigt nog går det inte att hitta någon "fin" version på YouTube, då är det oftast alldeles för dåligt ljud eller snudd på överpretentiöst.
Därför slänger jag upp en variant som fick mig att skratta lite istället, eller kanske jag skrattar mest åt bilden i sammanhanget. Jag vet inte.
Gillar hur han uttalar ordet "rönn" om ni orkar lyssna ända dit, dialekter kan vara det härligaste/roligaste som finns!


Haha!!

Det slog mig just att jag aldrig i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att jag skulle lägga upp YT-klipp som detta. Ju mer jag lyssnar, desto mer skrattar jag. (Åh, rutten humor kanske?)


En bra fredagsstart!


 


Ha en fin fredag kära vänner!

/Matilda

Ovido - Quiz & Flashcards