Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 20 maj 2013

Ett tappert försök

Av Matilda - 20 maj 2013 22:33

 

God Kväll!

 

Sitter här framför dumburken (datorn) i min ensamhet och smattrar på tangenterna för allt vad jag orkar. Tentavecka nästa vecka, tentaångest redan nu.

Hej-och-hå, kan inte förstå att jag snart gjort första året på min utbildning. Kan fortfarande inte få in i huvudet att jag ska få köra stora båtar - PÅ RIKTIGT!?
Det är, trots ett läsår senare, fortfarande en ganska besynnerlig tanke. 


Nåväl, tentavecka och sedan några dagar ledig. Japp, ni läste rätt. Några dagar eller närmare bestämt 12 dagar, (Ok, 12 och en halv då), sedan bär det av till sjöss. Igen!

Frömför mig ligger 10 veckor på Stena Nautica och därefter ca 8 veckor på Tarnbris (e.g. Tärnbris). 
Det är både på gott och på ont att jag fått färja en gång till, hade ju hellre tagit något annat för att få så stor variation som möjligt. Men å andra sidan så blir det ju elevlön på Nautica eftersom hon går under svenskt flagg så jag får se det som ett kombinerat sommarjobb/utbildningstid.

Tarnbris, som man kan kika på här, är en tanker som går på Europafart.
Hon är numera danskflaggad men rederiet, Terntank (Tärntank) var tidigare svensk. Känns lite nervöst att göra denna period, pirrigt men positivt.

Nåväl, ville bara dela med mig av min kommande sommar och höst.

Med lite tur kanske jag får en uns av sommarkänsla i mitt båtåkande.

 

Jo, varför jag ska vara ute så länge beror på att jag är kort om tid efter Danica och har nu erbjudits möjligheten att ta igen det. Det är ett erbjudande man inte kan tacka nej till i dessa dagar.

Det kommer bli en händelserik sommar och höst. Om inte annat så för jag försöka hålla liv i bloggen, om internetuppkopplingen ombord tillåter.

 

Nu, bums i säng!


God Natt!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards