Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 23 april 2010

Det är fredag, fredag, fredag, fredag!!!!

Av Matilda - 23 april 2010 17:10

Hej Mina Kära Vänner!

Ni vet väl vad är för dag idag, oj,oj,oj, det är fredag och som ni vet så ÄÄÄslkar Matilda fredagar. Ja, det är en sån där skön höjdpunkt på veckan. 


Nog om det, det har varit en extremt lugn vecka här i Rågis. Jag har inte haft så mycket att berätta för er eftersom dagarna ser mycket snarlika ut.


MEN, jag gjorde en mindre upptäckt igår när jag stod lutad över en form med barnmat. Jag insåg att jag håller på att skapa ett litet monster. Jag blev lätt förfärad av tanken och tänkte skriva ett inlägg om det på stubben, men barnet mitt var på mindre bra humör och hade då visst ingen lust att sova så det rann ut i sanden.

Men jag tänkte att jag ska nog visa er vad jag menar trots allt.

     

Jag stod där igår och pillade och fixade och tog bild efter bild efter bild och var ganska nöjd med mitt matresultat.


Det blev torsfilé med gräddsås (äkta grädde), kaviar, dill och en liiten gnutta vitvinsvinäger och så lite riven parmesan på det. Och till vänster så blev det torskfilé med purjolök och tomattäcke, några stänk citron, en dutt med vitpeppar lite smör (äkta smör! INGA transfetter, jag ryser vid tanken på att Per köpt budget-flytande-margarin på Lidl som innehåller <1 g av det där giftet som INTE Esther får äta!) och så lite ströbröd och.. Och DÅ, då slog det mig; vad håller jag på med!?!?


Jag kommer att skapa ett litet matmonster som kommer HATA all form av skolmat, rata pannkakor som 5-åring och hellre vilja ha gratinerad hummer och kalvbräss till skollunch. Hon kommer vilja fredagsmysa på gåslevermousse och Moules marinières när vi andra käkar tacos eller pizza.
Hon kommer.. Ja, ni fattar mina tankegångar.

Jag tänkte på hennes eventuella flirtar som kommer bli ruinerade när de ska bjuda dotter på dejt.

Själv åt jag en capricciosa på min första dejt som 12-åring.. Ja, ja.


Men, men, jag tycker ju förvisso att det är väldigt, väldigt roligt att fixa och dona i köket och om det leder till en liten gourmand i vår familj då får det bli så. Det enda som är negativt är en ökad matbuget, så får det bli. Vi säger så.



Trevlig fredag mina vänner!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards