Emma-Matilda

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Matilda - 14 april 2010 13:08

Hej Hej!

Åh, det är verkligen vår i luften nu! En ljuvlig tid på året när man får krypa ur sitt vinterskal, ta fram tunnare jacka och solbriller, hitta små gröna knoppar på träden och andra tecken som tyder på en ljusare tid som komma skall.


Kom på att jag måste visa er vad vi köpte i söndags när vi var på shoppingtur ju!      

Ny jacka och nya skorna till Tildan, nya assietter (ja, minus barnmaten då förstås)
och röda skosnören till Pers vår/sommarskor!


Så kul med nya fina grejer, mindre kul med gapande hål i plånboken. Men det var vi värda!   Bilderna är lite dåliga eftersom jag tar med mobilen med jag måste ju tillägga att jag stod emot trenden länge. Jag har köpt mig en skinnjacka, ja eller fuskvariant då men ändå! Det trodde jag inte om mig själv men jag blev liksom övertygad i affären av min käre sambo som tyckte att ja skulle "hotta" upp mig lite...? Undrar just vad han menar med det?   Skämt å sido, jag älskar min nya jacka och den är just en sån där vårjacka som jag alltid velat ha, som man kan få längt lite efter att få ta fram.


Så vad frambringar då våren förutom fina vårtecken like this?

   Flytta på dig katten!!!  Tussilago!

Jo, våren tar också fram hetsen. Den gamla goda, bekanta sommar-forms-fit-for-beachen-hetsen. Jajjemen, även jag drabbas ska ni veta!

Så igår gjorde vi (ja, Per är också involverad), vår första powerwalk-runda i kvarteret. 30 minuters snabb promenad med vagnen Rågis runt!

Jädrar va gött det va! Tyckte jag iaf. Per, mm, sådär. Men, men, nu ska vi försöka göra detta 5 dagar i veckan, jag hittat ett gångschema via Aftonbladet och jag är riktigt på hugget mina vänner. Nu är ni också involverade i att höra hur det går för oss inte sant!   


Nu ska jag inte bli långdragen idag igen, vilket jag redan håller på att bli men jag slänger upp lite bilder från vad jag och Esther gjorde igår när solen sken som allra bäst.

      Hon Älskar att gunga!!

Min lilla sötnöt var helt färdig när vi kom in efter turen i parken.

    


Hejsvejs!!

Ovido - Quiz & Flashcards