Emma-Matilda

Alla inlägg den 22 april 2010

Av Matilda - 22 april 2010 09:31

Hej på er.


Slänger bara in en kort update här och nu. Barnet börjar bli trött och vill heller sitta i famnen än att leka på golvet.

Det regnar idag, lite tråkigt eftersom det inte är något vidare mysigt att exempelvis gå ut och gunga då. Det blir nog bara en promenad runt kvarteret lite senare. Ja, ja, jo jag Måste få berätta för er om vår suveräna middag igår. Jag vill inte på något sätt skryta, men jag överträffade mig själv i min matlagning igår. Eller jo, detta vill jag nog skryta lite med.   

Jag ville göra något som jag aldrig gjort förut och som var relativt lätt och bestod av varor som jag hade hemma.

(Man kan ju inte gå och handla varje dag, även om jag gärna gör det...   )


Det blev hembakat pitabröd med små kikärtsbiffar, en schvungade stark vitlökssås och en heeel drös med sallad och grönsaker i alla dess former!

Och det blev sååå gott, Per och jag åt så vi storkna och konstaterade att så här mätta har vi nog inte varit sen vi åt julbord. En lyckad middag en sketen, snöig onsdag lättar verkligen upp stämningen och humöret på bästa sätt!

(Ok, stämningen är det verkligen inget fel på innan, men en lite boost i vardagen skadar väl aldrig!)


  Ja just, vi toppade det hela med ett glas vin.

Hmm... Kanske det som var stämningshöjaren när jag tänker efter..?


  Anyway, det var som sagt en god middag och nu ska jag sluta tjöta om det. Vi hörs hörni! Nu ska jag lägga dotter och studa vidare.


Kram-m

Ovido - Quiz & Flashcards