Emma-Matilda

Alla inlägg den 7 april 2010

Av Matilda - 7 april 2010 21:50

Gott folk och Kära vänner!


Jag har varit hopplös att nå på mobilen idag, täckningen bara försvinner. Har pratat med min kära vän Natalie (hmm.. undrar om man får skriva ut namn på detta vis?)

två ggr idag och samtalet bryts efter en stund på grund av täckningen försvinner. Nu sitter jag här och begrundar telefonen och har fortfarande inte fått tillbaka min täckning sen den försvann sist. Undrar om telia har problem eller är det bara här det är knas? Men, det var bara en liten parentes.


Två dagar har passerat sedan vi kom hem från Kbg och det har varit ganska lugna dagar. Esther har förvisso inte velat sova middag under längre sammanhängande tider så jag har inte fått så väldigt mycket gjort som jag hoppats. Men, men, det där brukar ändra sig från dag till dag.


Igår slog jag på stort när Per kom hem och bakade chocolate cupcakes (en kusin till muffinsen). Jag fick ju Leila Lindholms A piece of cake av Per i födelsedagspresent och det är verkligen en liten älsklingsbok vill jag påstå.

Har ni sett så gudomligt smarriga de ser ut!

      (Klicka för större bild, man vill se dom på nääära håll!)

Ja, sjukt goda var dom och jag blev lite överraskad över att de var ganska lätta att göra och få till på ett bra sätt. Muffins jag gjort tidigare har tenderat till att bli torra och tråkiga och jag var rädd att dessa också skulle bli det men icke!   

Rekommenderas varmt med andra ord!


Idag har solen tittat fram och jag tänkte för mig själv att vi borde få lite luft alla tre som sitter här i Rågis en dag som idag. (Jag, barnet och katten alltså).

Så jag röjde upp och dammsög på balkongen, kokade en panna kaffe, klädde barnet, tog en god bok och gick ut och satte mig.

   
Då gick såklart solen i moln, min gamla vanliga tur med andra ord..

Men, jag uthärdade iaf 25 goda minuter och det var riktigt härligt att titta på när barnet och katten samsades om täcket för en stund. Synd att jag inte fick det på bild, jag var fullt uppe med att planera inför morgondagens bak om ni undrar varför. Ser ni att till och med våra tomatplantor fick sig en nypa frisk luft, jag va riktigt på hugget där ett tag.


Ikväll är Per på förhandsvisning av en film som jag tyvärr inte minns namnet på så jag har kvällen själv att gotta i soffan med en kopp te.

Barnet sover för natten och jag ska göra detsamma om en stund tror jag, imorn blir det brödbak och då slänger jag upp lite bilder så ni får se vad jag pysslar med!


Hej hopp!

Ovido - Quiz & Flashcards