Emma-Matilda

Alla inlägg den 1 april 2010

Av Matilda - 1 april 2010 11:40

                    Esther och jag gick fram och tillbaka till Högdalen häromdagen. Det var soligt, varmt, härligt och grusigt. Esther ansåg att det var för ljust för att titta och prata med mig så hon halvhängde konstant med huvudet åt höger (eller vänster om man vill kalla det för det). Mycket roande tyckte jag. Inte ens när vi kom tillbaka och gick in för att åka hissen upp ville hon titta på sin mamma... Kanske inte så mycket att titta på när jag tänker efter..


  Jag gjord mig till och slängde ihop lite chili con carne till barnet och mig, lätt stressad över det faktum att barnet var ganska hungrigt. Men vänta, är det något som fattas tänkte jag när jag lagt upp det snyggt och prydligt på tallriken.? Öhh.. Jo visst! Halva grejen med chili con carne är såklart BÖNORNA, dom glömde jag! I stress, skrik och panik skulle jag skynda mig att öppna burken så Gap-staren vid borde skulle få sin mat och då händer detta:

Då sket jag i bönorna!


När dagen led mot sitt slut och barnet var mätt och belåtet kunde jag själv peta i mig lite mat och senare sätta min bröddeg och färga håret.

   


  Och brödet blev jättegott! Per tyckte lika så och hårfärgen blev något mörkare än tidigare men vad gör det så länge man slipper ruskigt utväxt!


Igår hade Esther namnsdag och Per blev klar med sitt tävlingsprojekt som han kämpat med i flera veckor så vi firade lite smått. Har inget bildbevis från just det men Esther hade dagen till ära klätt upp sig ska ni veta!

  Kul att variera sig lite tyckte hon och var så nöjd.


Ja, nu ska vi varva ner och idag fara hemåt för att fira påsk. När vi kommer tillbaka till Rågis igen så blir det med nya tag och nya krafter, ett påskbord sitter väl aldrig fel!?  Bloggen kommer därför med största sannolikhet att bli dåligt uppdaterad under helgen. Tills dess säger vi GLAD PÅSK och Trevligt Helg och så slänger jag upp en bild på en tjockis och en katt från påsken -09!

 


Kramar/ Matilda

Ovido - Quiz & Flashcards