Emma-Matilda

Alla inlägg den 12 april 2010

Av Matilda - 12 april 2010 09:49

God Förmiddag!


Ledsen att det varit lite dåligt på uppdateringsfronten under helgen. Jag har inte velat sätta mig framför datorn rikigt.

Det har varit en helt fantastisk helg med med mycket familjemys, vilket är det absolut bästa som finns!

Fredagen började vi med fredagsmys som sig bör. En läcker laxlasagne och ett gott vin var en perfekt start på vår fina helg. Per åt med god aptit vill jag lova!   Ja, ja, det gjorde jag också såklart!

  Receptet har jag hittat hos Jessica här: http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Tack så mycket för det! Det gör vi fler gånger!


Lördagen började med sovmorgon, inte helt fy skam! Den följdes av långfrukost, vilket både Per och jag är lite av experter på. Efter en snabbtitt på vädret bestämde vi att det fick bli en dag hemma. (Duggregn, dis och kyla är inte lämpat för promenad på Skansen tyckte vi.) Så vi ägnade oss åt att städa och göra fint här hemma, vilket går jäkligt snabbt och smidigt när man är två som gör det. Vi har ju bara 48 kvadrat och det river man av på en timme typ! Nu hade vi ju ingen brådska så vi tog det lugnt, drack lite kaffe mellan dammsugningen av hall och rummet, Per moterade tipp-skydd på spisen under tiden och jag lekte med Esther. Framåt aftonen vankades tacos och mahjong med Anders och Camilla och det blev en perfekt lördagskväll med andra ord.


Söndagen inleddes även den med sovmorgon och långfrukost med ägg och bacon-Mumma! Men trots solsken och varmt väder så kände vi inte riktigt för Skansen denna dag heller. Så vi packade vagnen och drog till Skärholmen.     (Ja, den ena bilden är förvisso från stationen i Rågsved om ni undrar, ville bara dokumentera området lite..)

Vi struttade runt länge i det stora shoppingcentret och hittade bland annat röda skosnören till Per och ett par nya skor till mig.. Och inte vilka skor som helt mina vänner!

Titta på detta och ja, jag vet inte hur det har varit möjligt att ta sig fram i skoparet till vänster all right! Nu pratar vi inte mer om det

.     Vi fick 20% på priset eftersom det var det sista paret och den ena skon va lite smutsid på snöret. Ha, ha! I love these shoes!


Men, dagen tog inte slut där. Eftersom Skärholmens shoppingcenter ligger 10 min promenad från IKEA så passade vi på att knalla dit. Hittade lite smått och gott som vi behövde och käkade lite i restaurangen.

       

Och ni som är lite observanta ser att jag för allra första gången någonsin ger Esther burkmat.. Vi var borta längre än planerat och då får man ta vad som finns, men för 5 kr var den lax och potatisen värd det!   Fast jag tror inte Esther tyckte det var särskilt gott, nä, mammas hemlagade lax är allt bra mycket bättre!  Ha, ha! 

Per var nöjd iaf! Och vår söndagskväll avslutades men fläskkotletter, potatis och en brun sås och senare i soffan med popcorn och en trevlig film, Defendor tror jag bestämt att den hette.


Vilket megainlägg detta blev! Men det är svårt att sammanfatta en riktigt mysig helg på ett kortfattat sätt. Nu är det måndag och vi får se vad vi hittar på i veckan!

Hej så länge gott folk!

Ovido - Quiz & Flashcards