Emma-Matilda

Alla inlägg den 28 april 2010

Av Matilda - 28 april 2010 21:37

Hej på er!


Förlåt för obefintligt bloggande i några dagar. Det händer verkligen Inget spännande som jag känt har varit värt att berätta om!

Ja menar hur kul skulle ni tycka det var, på en skala, om jag berättade om min krasse som jag sådde för typ 6 veckor sen?

Sen den grott och vuxit upp en bit så har den till och från fått stå på balkongen under de 3 timmar som vi har sol där (kl 08.00-11.00), just för att vänja sig vi utomhusklimat. En dag upptäckte jag ett nytt skott och tänkte: Nämen, kommer det en till planta!? Det va verkligen lång tid mellan sådd och uppkomsten. (Kanske fyra veckor eller så)

Men.... Det var något som inte riktigt stämde med det nya skottet tills jag kom på vad det var. (Och då hade det fått växa till sig under ett par veckor).

 

Dööh, det är ju för sjutton-gubbar ett grässtrå!!!! Av ogrässort dessutom!

Japp, så efter de där soltimmarna så har ett gräsfrö letat sig ner hos min krasse. Jag ryckte genast bort det när jag insåg vad det var. 


Det, mina vänner, är det största som hänt hittills. Kul va!?

Inte.. nähe, nä, jag  tänkte väl det...


Inte för att det är dåligt att inget händer, vi har det så lugnt och gött som det är.

Jag har hunnir med massor med skolarbete, Per har börjat cykla till jobbet och Esther är lika glad som vanligt.


Men, efter Valborgshelgen (som vi ska spendera i kbg) så kanske det uppstår nya event i Rågsved som är värda att skriva om. Jag lovar att hålla er uppdaterade.
Ha det fint så länge min vänner!

Kramar

Ovido - Quiz & Flashcards