Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Och så var det måndag igen.

Av Matilda - 19 april 2010 09:14

Jaha, ännu en måndag säger ni. Jag är inte mycket för måndagar men det är bara att bita i det sura äpplet, de tycks ju återkomma en gång i veckan så det är väl inget att hänga läpp för.


Ännu en härlig helg är till ända och den har kantats av fint väder, promenader och familjemys i allra högsta grad. Här förljer en kort, eller inte sååå kort kanske, resumé.

  Lördagsförmiddagen ägnades åt hushållsarbete! Ja, eller Per lackade vår köksmöbel och jag och Esther tittade på. Så kan man väl säga.

    Sen bar det av till Willys för att storhandla. I väntan på bussen vaknade fröken till och var på det bästa tänkbara humör någonsin!

Lördagskvällen avslutades men en pastasallad med lax och spenat samt jordugubbar (årets första!), vindruvor och glass. Sen däckade vi i soffan kl 22.00-proppmätta

 


På bästa möjliga sätt inleddes söndagen med den allra första frukosten på balkongen. (Den enda stund på dagen då det är sol där skall tilläggas..)

    Esther fick äta sin gröt i mössa och overall. Hi, hi, det tyckte vi var lite festligt.

Sedan packade vi väskan och picknickplastpåsen och drog till Skansen!

Som PER har tjatat om dessa BRUNBJÖRNAR i flera veckor!!! De har ju ganska nyligen vaknat ur sitt ide och detta var tvunget att ses. Fine with me, tänkte jag jag bangar inte för Skansen!

Båtresan dit och ankomsten lovade fint väder men det var lite blåsigt och kallt till och från men det hindrade inte oss! 


Vi rattade runt länge, tog vår fika och drog ut på tiden tills det blev dags för de nordiska djuren att få sig ett besök.

  Först ut var vargarna som fick mat precis när vi kom och det var ju lyckat. Fast nog kändes det lite fånigt att stå och glo på en flock om tre, ganska skygga vargar som inte var särskilt sugna på att äta med publik.

Nåja, dags för BJÖRNARNAAA!!!


Vilken iver, vilken lycka, som vi (läs Per) längtat efter detta!

     "ööh... Ser du någon björn Matilda?!"

"Ja... Är det inte nån där.. eller..?"

"Men, va fan, nu går den ju in!?"

"Jaha.. Men kan man inte titta på dem någon annanstans?"

"Hmm..."

"Inte det? Okej.."

I typ en kvart gick vi och tittade och tittade. Men allt vi fick se av dessa björnar var ca 30 sekunder björnrump innan den försvannn in i sitt bås. Vilket antiklimax!

Så kan det gå..   


Vi hade iaf en riktigt toppendag, solen sken för det mesta och våren visade sig från sin bästa sida!


Idag är det för övrigt en vecka sedan vi påbörjade vår powerwalk-träning och det går riktigt bra. Är man bara två som motiverar varann så tycks tom träning i den formen vara lite roligt! Jag vågar tom ana viss muskelstyrka i benen som jag inte visste att jag hade.. Det innebär att man kanske kan förena nytta med nöje...? Mera kak- och brödbak och mera promenader så går det jämt upp med andra ord!

  

Trevlig måndag mina Vänner! Hoppas ni haft en skön helg!!


KRAMAR


 
 
Agnes Mamma

Agnes Mamma

21 april 2010 10:42

Åh vad synd på björnarna, ni får göra ett till försök någon annan gång.
Och logiken med promenader och kak- o brödbak tar jag efter, för så måste det faktiskt vara ;-)

http://glimmie.bloggplatsen.se

 
Agnes Mamma

Agnes Mamma

21 april 2010 12:46

Vad kul att du gillade sammanfattningen! Jag har snott idén jag också, utan Jossan som du hittar i mina länkar. Skulle vara jätte roligt att läsa Esthers sammanfattning!
Du får göra en liten försenad för 9 månader :-)
Agnes kryper nog snart nu skulle jag tro, hon tar sig framåt några steg. Hennes pappa kröp aldrig så man vet ju inte riktigt heller, återstår att se.
Åh hon ställer sig upp utan stöd Esther? stora tjejen, men jag förstår att det blir mer att passa. Tänk sen när dom börjar gå...

http://glimmie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards