Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Rainy day

Av Matilda - 16 april 2010 10:22

God Förmiddag Gott Folk!

Hur har ni det? Här duggregnar det och är ganska grått men inte så kallt.


Jag sitter på min balkong för tillfället och bläddrar i min köksporr.(Läs kokböcker)

Ikväll ska vi laga till något gott och jag har fått den stora ära att bestämma vad.


Det regnar ute och jag känner mig dock inte heelt motiverad att knalla fram till Högdalen trots att ICA's utbud där är betydligt bättre än Rågsveds. Vad göra?


Igår tog vi den där 40 minuters rundan som bestämt och då hittade vi en ny matbutik och krog i vårt lilla samhälle. Numera har jag räknat ut att det finns omkring 5 matbutiker (kanske fler?) här i Rågis och jag undrar just hur det ens är möjligt. Bor det så många här? Jag vet inte.


Innan promenaden slängde jag ihop "svärmors stompa" från Leilas bakbok och det blev så väldigt bra! Jag måste verkligen lägga upp receptet här så ni får prova det. Det var lätt att göra, relativt iaf, och det var inte mycket ingredienser heller och det är tacksamt om ni frågar mig.

     


Idag sitter vi än så länge på balkongen som sagt och leker, innan vi tar oss ut på allvar..

Tokungen min!


Vi hörs lite senare mina kära vänner!

Hejsvejs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards