Emma-Matilda

Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

Måndagsförmiddag, dag 6: Låt du inte kan låta bli att sjunga med i

Av Matilda - 19 mars 2012 08:51

God Morgon!


En ny vecka i hufvudstaden, kursstart för matematik C idag och avslutning i matematik B-kursen framåt torsdag.
Som vanligt i stort sett alltså.

Annars blåser och snöar det idag, undrar just vem som beställde det vädret?
Det får bli inomhushäng, dvs. leka, pussla och pärla armband, tills det bättrar sig.


Dagens musiktema är: Låt du inte kan låta bli att sjunga med i.

Kanske den absolut svåraste punkten på listan, jag sjunger ju snuttvis med i i stort sett allt jag lyssnar på.

Särskilt om jag slänger på det på Spotify när jag är ensam hemma. 
Åååh... jag kan inte välja!!


Green Day ligger mig förvisso varmt om hjärtat.
Jesus of Suburbia:



Många nätter i min ungdom (läs tonår) var det här terapi. Those were the days... Haha!


Nu ser det ut som om vi kan gå ut en sväng.

Hej på ett tag!


Puss och Kram/Matilda


 
 
jessica, mamma i  Familjen vanlig

jessica, mamma i Familjen vanlig

20 mars 2012 09:46

Låter som om du o min syrra pluggar ungefär samma saker, hon gillar matten men är inte lika förtjust i fysiken. Själv är jag impad av er båda som orkar plugga.
Ha en bra dag,
kram j.

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 januari 2016 23:37

  Hej,   Ett behov sköljde över mig och jag kände för att skriva ett par rader... Över ett år sedan det hände senast. Tänk så mycket ett år kan innehålla. Ett år. 5:e april är dagen, "förhoppningsvis" kanske ska tilläggas, det är dagen a...

Av Matilda - 21 december 2014 14:29

Hej på er,   Det blir inget långt inlägg denna afton. Hos mig är klockan snart 22:00 och måndagen stundar alldeles för snart. Vi har haft haveri på servrarna och har varit utan internet och telefon ett par dagar. Och när det äntligen funge...

Av Matilda - 4 december 2014 23:09

  God Morgon Min Vänner!   Nu är det mer än två veckor sedan jag uppdaterade er om livet på M/V Falstaff. Tiden flyger iväg, på lördag är det fyra veckor sedan jag mönstrade på. I skrivande stund är klockan 06:09, i Sverige 23:09.   Förra v...

Av Matilda - 21 november 2014 11:05

  Hej På Er,   Vi är på väg mot Shanghai, tar lots kl 06:25 (23:25 svensk tid) imorgon. Men nog om det. För att ni ska få en liten uppfattning om hur en helt vanlig dag ser ut kommer här Masan i massiv bildform.   Ankomst omkring kl 07:30 ...

Av Matilda - 19 november 2014 10:54

  God Kväll, Det är en friskare tjej som sitter framför skärmen denna afton. Klockan är strax 19:00 och jag misstänker att tröttheten smyger sig på om en stund. Mellan Yokohama och Shanghai brassade vi klockan en timme bakåt, men detta fick snäll...

Ovido - Quiz & Flashcards