Emma-Matilda

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Matilda - 8 augusti 2011 20:29

Min tvättmaskin luktar surt, tvätten som körs i maskinen luktar surt.

Föreställ er lukten av att gå omkring och lukta surt. Trots att kläderna är nytvättade.

Jag har fått nog. Nu ska maskinj*veln bli luktfri.


Återkommer med mer info på området inom kort.


 

Av Matilda - 8 augusti 2011 12:47

God Middag!


Gudars va gött det är att ha lite ledigt en vecka till här i mitt hem! var bara tvungen att säga det.

Jag håller på och fixar och ringer och donar och mailar om allt rörande skolor och studier som drar igång nästa vecka, det är inte en dans på rosor vill jag lova.

D.v.s jag är inte den enda som ringer runt som en dåre och senast jag lyfte på luren fick jag sitta en NÄTT TIMME i telefonkö, sedan kopplades samtalet bort.


Sur?!! Vemdå, jag!? Gissa. *DJUP SUCK*

Men, men, nu har jag rivit iväg ett mail, måttligt irriterad och hoppas få svar på mina frågor där. Det är dessutom rätt viktigt eftersom det gäller CSN och studiemedel så jag får väl ringa igen om jag inte hör nåt under dagen eller hoppas på bättre tur imorn eller si sådär...


Hmm.. ja, ja, jag tänkte faktiskt lägg upp bilder från vår Norrlandssemester här och nu. Det blir lite pö-om-pö i ett par dagar så inte allt kommer på en gång. Det blir som en liten dagboksanteckning för mig själv tänkte jag och orkar ni inte plöja igenom det, ja, då får ni la löta blit!   


Vi börjar med avresedagen:

          First Stop: Kvarntorpshögen, Kumla


    Next: Lingbo och Pers chef Staffan vid hans sommarstuga. Vilken utsikt de hade där, jisses!


           

Passerade Höga kusten och den berömda bron och landade slutligen på en fiskecamp i närheten av Ullånger. Käkade Gulasch från ÖB och blev måttligt myggbitna. And so it began...


To be continued.   

  

Ovido - Quiz & Flashcards