Emma-Matilda

Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av Matilda - 3 augusti 2011 22:33

God Afton.


Sitter och hostar i soffan och laddar för att röja upp i det lilla kaos som jämt och ständigt tycks förfölja mig.

Jag går ju åter på en penicillinkur mot lunginflammation efter att ha hostat som en galning i lite över en vecka och jag börjar bli redigt trött på att den inte ger sig. Ja, hostan alltså.


Hur som haver, på fredag far vi till Götet eller närmare bestämt till Bollebygd och min kära syster, hänger där över natten och går på namnkalas för lilla Alice i Göteborg på lördagen. Därefter bär det åter till Kbg och sista natten där för att på söndag (om 4 dagar...?!) styra kosan tillbaka till Nacka och Stockholmtown...


Fasen hörrni! Ni som glider förbi här då och då, har inte den här sommaren varit ovanligt kort??? Allt som skulle hinnas med, fixas och göras och njutas av. 

Jag känner mig snuvad på tid.  

Vill inte tillbaka riiktigt än, tänk om vi hade kunnat få en vecka till, bara en....?

Fast det där är också en delad känsla, det ska bli rätt gött att komma tillbaka dit också. Det är ju där min säng står, där vi har vårt lilla bo.

Mm.. men väl där så kommer man nog till sin rätt.

  

Men trots det går jag i smyg hoppas på pissdåligt väder under hela nästa vecka, med undantag av fint väder till helgen när Per blir ledig efter första arbetsveckan. Det skulle kännas lite  bättre i magtrakten då, som ett faktum att det är okej att krypa in i lägenheten igen... Hemska tankar va!? Men på en plats som här känns en lägenhet som en skokartong, liten, varm och instängd. Inte särskilt lockande förrän höstmörkret/kylan sänker sig...

Äh, nä, förlåt för mitt gnäll. Nu räcker det.


Om man tittar på det såhär istället.

Jag är glad. Det händer mycket roligt den här hösten. Esther ska få börja dagis, jag ska gå upp på heltidsstudier, min bästa vän ska komma och hänga mycket hos oss och det kommer bli mycket pyssel, fix och don som alltid under hösten. Ni vet ju säkert vid det här laget att jag har en viss passion för det.

Ja, i samma andetag efterlyser jag därmed en torkapparat för svamp och frukt! Kommenterat detta inlägg om ni ser eller hör nåt vett ja!   


Vad var det nu jag skulle göra? Hmm... JO! Måste skapa ordning i mitt lilla kaos, så var det ja! Vi hörs snart igen!


Puss och Kram

Ovido - Quiz & Flashcards