Emma-Matilda

Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av Matilda - 25 augusti 2011 22:50

God Afton!


Igår kväll kl 23.00 anlände Esther och jag till Karlsborg för några dagars intensivplugg, skogsaktiviteter och lite omväxlande miljö. Min mor fyller år på måndag (29/8) och vi skulle åkt ner hit till helgen oavsett för att fira henne.

Men det passade sig så lägligt att Per hade mycket på jobbet och jag inget viktigt för mig, förutom studierna då, så jag kunde åka ner ett par dagar i förväg.

Skönt och ytterst välbehövligt.


Idag har jag skickat iväg en redovisning i kultur- och idéhistorian, påbörjat en rapportskrivning i miljökunskapen, varit ute och sprungit 1,5 km för första gången på 3 (!!) månader och plockat lite drygt 2 kg svamp. Ja, så är det när man är effektiv. Och så har jag ju lilla mamma som hjälper mig tusenfaldig med Esther, när vi är här är det bara mormor som duger.

Kan inte låta bli att känna mig lite åsidosatt samtidigt som det i smyg är lite skönt med avlastning....   


Ja, näe, det är iaf skönt att vara här i Kbg. Imorn ska jag inte sitta för länge med rapporten, har 1654541635 andra saker jag vill göra. Hälsa på svärpäronen (får man säga så..?!) och min mormor, gärna plocka mer svamp, nypon, blåbär och lingon bara för att nämna några göromål. So much to do in such a short time!


I skrivande stund drömmer jag mig tillbaka till varma, vackra Brygge i Belgien. (Bakgrundsbild på datorn)

Ja, ja.. och så längtar jag nog lite efter min Perfis också....   


Hörs en annan dag!

KRAMAR-Matilda

Ovido - Quiz & Flashcards