Emma-Matilda

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Matilda - 15 augusti 2011 19:38

Var 40:e minut blev var 35:e istället. Och minst 5 par byxor och lika många trosor har blivit nerkissade. Jeeez! Intresseklubben antecknar.

Men ja, en småbarnsmammas vardag.


  Läsa bok, sjunga en sång och leka "tittut" är vår pottsysselsättning.

Men det är lite mysigt också.


Ehrr.., ursäkta klädvalet. Det ska va kjol utanpå de där tightsen såklart... Ha, ha!

Av Matilda - 15 augusti 2011 09:07

God Morgon!!


Japp, idag börjar också min vardag som heltidsstudent. Det ska bli så himla roligt, jag har sett fram emot den här hösten.

Från och med idag läser jag franska, miljökunskap och kultur- och idéhistoria. Alla kurserna är på 100 poäng vilket innebär att jag läser dem över hela terminen.


Den 10:e oktober börjar ytterligare två kurser på 50 poäng vardera, de läser jag till mitten på december. Transport och spedition samt organisation och ledarskap, bara för att prova på något helt nytt.


Det här kommer bli bra!


JO! Jag har även bestämt mig för att Esther ska hårdtränas på pottan... Ha, ha!! Ja, alltså, vi får väl se hur det går.. Men jag har iaf ställt mobilen på nedräkningsfunktion så var 40:e minut går vi och kissar lite. Det går faktiskt jättebra, inget tvivel om den saken. Värre är det med nr 2...

Men, men, med lite träning kanske den saken också löser sig.


Ja, det var allt för stunden. Nu ska jag läsa lite franska. Très Bien!

   

Ovido - Quiz & Flashcards