Emma-Matilda

Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Matilda - 14 augusti 2011 10:53

God Söndagsmorgon!


Sitter och slötittar på Nyhetsmorgon och laddar inför dagens aktivitet. Utflykt på Värmdö står på agendan och kanske spana in nåt loppisfynd eller två. 

Esther står bredvid mig och sjunger "skala man, skala man". Skala banan alltså.

Hon är roligt den där tjejen!


Men hörrni, här kommer de sista bilderna av vår resa.

Vi glömde av någon anledning bort att använda kameran vilket resulterat i ett ganska klent utbud av dokumentation från vårt sista stopp.

Mora:

           

Sista campingnatten, sista natten i tält. En fin och värdig avslutning på vår semester. Vi gick ut på kvällen och slog på stort på en restaurang.

Jag har nog aldrig ätit så god oxfilé och pasta som den kvällen. Helt perfekt!



Efterföljande dag bestod av lite shopping i Mora stad och ett besök vid Anders Zorns hus. 

Tillbaka på vägen tog vi en avstickare till Buffils Annas café i närheten av Leksand med vacker utsikt över dalalandskapet...


     



...och såhär såg vi ut när vi passerade skylten "KARLSBORG".


   

Ja, det var allt.


Vilken underbart fin resa. I skrivande stund är jag så sugen på att ge mig ut igen. Jag gillar visserligen sol- och badsemester, men det finns få saker som kan mäta sig med naturlandskapen i vårt land där uppe ovanför polcirkeln.


Det var inte sista gången jag tog mitt tält och myggmedel för en resa norröver.

Vi hörs hörrni, picknicken väntar!

Ovido - Quiz & Flashcards